پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
غدیر

حوزه/ غدیر مشعلی است که رسول خدا دیروز برافروخت تا امروز از آن بهره بگیریم و فردا زندگانی بهتر داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، مدرسه علمیه زینب کبری سلام الله علیها ارومیه با صدور پیامی عید غدیر خم را تبریک گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اَلیَوم اَکمَلتُ لَکم دینَکم وَ اَتمَمتُ عَلَیکم نِعمَتی وَ رَضیتُ لَکم الاِسلامَ دیناً

امروز دینتان را برایتان کامل نمودم و نعمتم را برشما تمام ساختم و راضی شدم که اسلام دین شما باشد.

پس از دستور خدای متعال و ابلاغ رسول، حاضرین به دستور پیامبر با علی بیعت نمودند و ایشان را مولای خود نامیدند. دست او را فشردند و پذیرفتند که علی امام و پیشوای آنان باشد و با حضرتش بیعت کردند و حضرت رسول اکرم هم درباره امام علی علیه السلام فرمودند؛ او را امیرالمؤمنین بنامید و این لقب جز ایشان کسی سزاوار و شایسته نیست.

برخی از تاریخ نویسان نوشته اند که رسول اکرم سه شبانه روز در سرزمین غدیر ماندند تا همه بتوانند با حضرت علی بیعت کنند چرا که حاضرین در غدیر بسیار بود و در برخی کتب تا ۱۲۰ هزار نفر هم نوشته‌اند.

غدیر مشعلی است که رسول خدا دیروز برافروخت تا امروزاز آن بهره گیریم و فردا زندگانی بهتر داشته باشیم و خطبه غدیر کتابی است همواره گشوده تا پیوسته در آن نظر کنیم و درس زندگی از آن بیاموزیم و در ان خطبه ر رسول خدا با خطاب "ای گروه مردمان" سخن می‌گویند و نه تنها مردمان حاضر در غدیر خم در روز ۱۸ ذیحجه سال دهم هجری و نه تنها مردم مکه و مدینه و مسلمانان آن روز، بلکه هر انسانی در هر زمان و مکانی که باشد و هست مورد خطاب پیامبر ختمی مرتبت است.

"پیام غدیر" مانند "پیام نبوت" پیامی به همه نسل‌ها و همه دوران‌ها و در همه مکان‌ها ست.

غدیر روزیست که ،با صدای قلب و دل‌مان فریاد می‌زنیم، الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه علی بن ابیطالب و الائمه المعصومین علیهم السلام.

با تبریک فرا رسیدن رایحه روحبخش ولایت وشمیم دلنواز عیدالله الاعظم، غدیر خم؛ به محضر امام عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف )، رهبرمعظم انقلاب دامه برکاته و ملت بزرگ ایران، از خداوند سبحان مساأت دارم، که همواره سیره مولای متقیان،چون ،قاطعیت در راه حق وحقیقت، وفاداری به رسالت، بصیرت در سیاست، صداقت در ایمانف صراحت در گفتار، اخلاص در عمل، محبت با مومنان، شجاعت با دشمنان، جسارت در دفاع از محرومان، عدالت در برخورد با مردم والگوی زندگی فردی واجتماعی ما باشد؛ تا بتوانیم با ارائه خدمتی صادقانه شاهد پیشرفت واعتلای روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha