سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تراشیون

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اسلام به دنبال پایداری زندگی مشترک است، گفت: اصلاح شخصیت در مسیر مطلوب، نتیجه سازگاری با همسر است و سازگاری مهم‌ترین رکن در کاهش اختلافات خانوادگی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین تراشیون طی گفت‌وگویی با بیان اینکه یکی از ویژگی های همسر خوب سازگاری با همسر است، گفت: سازگاری مقابل اشتباهات طرف مقابل صورت می‌گیرد که بسیار پسندیده است.

وی افزود: سازگاری به این معناست که همسر خوب برابر عیب ها و اشتباهات همسر که از روی تعمد نیست بلکه از عادت های شخصیتی او است سازگاری و صبوری کند.

کارشناس معارفی حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه با سازگاری یک گام به اصلاح شخصیت فرد نزدیک می شویم ، ادامه داد: سازگاری به این معناست که شخصیت طرف مقابل را به همان شکلی که است، بپذیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین تراشیون با تاکید بر اینکه با سازگاری رفتار غلط فرد متوقف شده و یا در مسیر اصلاح حرکت می کند، گفت: سازگاری به معنای ادامه رفتار اشتباه فرد نیست بلکه همانطور که بیان شد با سازگاری فرد در مسیر اصلاح قرار می گیرد.

وی افزود: ریشه بعضی از اشتباهات فرد در تربیت غلط است که با سازگاری می توان این اشتباهات را اصلاح کرد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: انسان در زندگی باید با چشم باز انتخاب کند اما هنگامی که وارد زندگی مشترک شد بنا به مصلحت زندگی باید سازگاری کرده و چشم خود را به روی اشتباهات طرف مقابل ببندد تا به این ترتیب به مرور اشتباهات فرد اصلاح شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین تراشیون با تاکید بر اینکه اسلام به دنبال حفظ زندگی مشترک است، اظهار داشت: بر همین اساس حتی در اسلام طلاق رجعی است و اگر مرد همسرش را طلاق داد و تصمیم به بازگشت گرفت نیاز به خطبه عقد نبوده و زن با برداشتن چادر به همسرش محرم است.

وی یادآور شد: بر خلاف نظام و الگوی فکری غربی که به دنبال لذت است و خیلی زود حکم به طلاق می کند اسلام به دنبال پایداری زندگی مشترک بوده و با دعوت به سازگاری ضمن بقای زندگی، زمینه اصلاح فرد را فراهم کرده و همچنین برای فرد ثواب اخروی فراوانی به دلیل سازگاری و صبر بر عیوب همسر در نظر می گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha