شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معصومه ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران گفت: امام موسی کاظم(ع) دارای خصوصیات بسیاری بود که در بین این ویژگی ها ظلم ستیزی، مقاومت در برابر ستمگران، بخشش و مراقبت در رفتار و گفتار و حسن اخلاق نمونه بود که باید به عنوان درس بزرگی جهت الگوگیری برای همه مردم جهان معرفی شود.

معصومه ظهیری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مناسبت سالروز میلاد امام موسی کاظم(ع) اظهار داشت: باید سبک زندگی این امام همام برای همه مردم تبیین و برجسته شود تا هر کسی به توان و ظرفیت خویش از آن بهره بردارد.
وی ادامه داد: امام موسی کاظم(ع) در استمرار بحث امامت با حساسیت هایی که در دوران امامتش بود بسیار تلاش کرد و به فراگیری علوم اسلامی پرداخت.
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران بیان داشت: در زمان امام صادق(ع) علوم بسیار فراگیر شده بود و منجر به برگزاری ۴۰۰ کرسی و تربیت چهار هزار مفسر و مبلغ شده بود که امام موسی کاظم (ع) این وضعیت را استمرار بخشید.
وی با اشاره به محدودیت های امامت و هدایت در زمان امام موسی کاظم(ع) گفت: وقتی حاکمان زمان این امام متوجه علاقه و گرایش مردم شدند تصمیم گرفتند امام را از مدینه به بغداد فرا بخوانند تا از این طریق امام را به صورت طولانی در حصر کنند.
ظهیری گفت: دوران امامت امام موسی کاظم(ع) بیشتر در حصر و یا تبعید سپری شد با این اوصاف امام از طریق فرزندانش و اصحاب پیام دین اسلام را به اقصی نقاط جهان اسلام و کشورهای مختلف ارسال می کرد.
معاون فرهنگی و تبلیغی حوزه علمیه خواهران تاکید کرد: حسن خلق، صبر و برداری امام بود که باعث شد تا مردم به ایشان جذب شوند. 
 وی به روزه و عبادت امام هفتم شیعیان اشاره کرد و گفت: در تاریخ نقل شده است که هنگامی که امام کاظم (ع) در زندان سندی بن شاهک (در بغداد) بود، هارون، کنیز خوش قامت و زیبا چهره‌ای را به عنوان خدمتگزار اما با اهداف سوء و ناپسند به زندان فرستاد اما این کنیز در زندان، آنچنان تحت تاثیر معنویت امام (ع) و عبادت های ایشان قرار گرفت که همواره به سجده می‌رفت و ذکر می گفت.
ظهیری خاطر نشان کرد: خوب بندگی کردن به انسان عزت و آزادگی می بخشد که این امر در زندگانی امام کاظم(ع) با اینکه در زندان بود بسیار مشهود است.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha