شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نوروزی

حوزه/ حجت الاسلام نوروزی گفت: امام هفتم علم را با حلم آراسته بود، در برابر ناملایمات روزگار بردبار بودند، با دشمنان و بد اندیشان با نرمی رفتار می کردند و با این شیوه به تربیت آنان می پرداختند.

حجت الاسلام رسول نوروزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین ضمن تبریک سالروز میلاد امام موسی بن جعفر (ع) گفت: بیستم ذی الحجه سال ۱۲۸ هجری قمری روز میلاد باب الحوائج حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام است که اقیانوس بی کران علم و دانش آن بزرگوار برای غواصان در علم، ناشناخته نیست. 

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین افزود: حمیده مادر گرامی حضرت موسی بن جعفر علیه السلام پس از آن که رفتار غیر عادی نوزادش به هنگام تولد را برای همسر خود امام صادق علیه السلام بیان نمود، آن حضرت در تأیید گفتار وی فرمود: «آری این نشانه هر پیامبر و وصی پیامبری است که به هنگام ولادت سر به سوی آسمان بلند و به گونه ای که دیگران از شنیدن آن ناتوانند، بر یگانگی پروردگار جهان شهادت دهد؛ آن گاه خداوند منان همه دانش را یک جا به او عطا کند و او را سزاوار دیدار فرشته «روح» که اعظم از جبرئیل است گرداند». 

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه حلم و بردباری از ویژگی های مهمی است که مردان موفق و بزرگ به ویژه رهبران راستین که بنا به وظیفه الهی، بیشترین برخورد و معاشرت را با مردم داشتند، از آن برخوردار بودند. تصریح کرد: امام هفتم که به خاطر همین ویژگی اش «کاظم» لقب گرفت، علم را با حلم آراسته بود، در برابر ناملایمات روزگار بردبار بودند، با دشمنان و بد اندیشان با نرمی رفتار می کردند و با این شیوه به تربیت آنان می پرداختند.

مسئول امور صیانتی حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه آن حضرت بسیاری از شب ها را تا سپیده صبح به دعا و مناجات می پرداخت، عنوان کرد: در میان مناقب بی شمار امام هفتم علیه السلام خلوت با معشوق و مناجات با قاضی الحاجات، درخشندگی خاصی دارد و بدین جهت آن حضرت را «عبد صالح، راهب بنی هاشم و زین المتهجدین» لقب داده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha