سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کربلا

حوزه/ بازدید الکترونیکی که یکی از جدیدترین انواع بازدیدها است به صورت مجازی برای زائران فراهم شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی اخویان مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات بهتر به زائران، بازدید الکترونیکی که یکی از جدیدترین انواع بازدیدها است آن را به صورت مجازی برای زائران فراهم کردیم.

وی افزود: بازدید مجازی سه بعدی با استفاده از عکس‌های ۳۶۰ درجه اتفاق می‌افتد که در این نرم افزار عکس‌های پانوراما یکی از اجزای اصلی برای ساخت بازدید مجازی به شمار می‌آید که زائران می‌توانند به‌راحتی با کمترین زمان و هزینه به اماکن مختلف به صورت دقیق دسترسی پیدا کنند.

مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری، تصریح کرد: در حال حاضر در این نرم افزار امکان بازدید اماکن زیارتی عتبات عالیات عراق همچون شهرهای سامرا، نجف اشرف، کاظمین، کربلای معلا و شهر کوفه به زبان فارسی فراهم شده است که زائران می‌توانند به راحتی به اماکن مقدس در این شهرها دسترسی داشته باشند.

وی یادآور شد: در حال حاضر این نرم افزار نسخه اول آن به زبان فارسی تهیه شده که به زودی و با کمک برخی از کارشناسان حوزه حج و زیارت در بعثه مقام معظم رهبری به روزرسانی و به زبان‌های انگلیسی و عربی تولید و منتشر خواهد شد و زائران و کاربران می‌توانند از سایر امکانات آن استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین اخویان خاطرنشان کرد: با توجه به مطالعات انجام شده و قابلیت بصری سازی تصاویر پانوراما ثابت شده که این تصاویر در انتقال تجربه، فرهنگ، دانش و حفظ آثار دینی و مذهبی اهمیت بسزایی دارند و حس حضور و بودن در محیط از دلایل اصلی استفاده از بازدید مجازی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha