پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسابقات قران

حوزه/ رئیس اداره قران و عترت آموزش و پرورش استان یزد گفت: ۱۰۹ هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی این دوره از مسابقات ثبت‌نام کردند، که پسران در ۱۴ رشته و دختران در ۱۲ رشته به رقابت پرداختند.

حاج سعیدغفاریان  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، اظهار داشت: پس از انتخاب نخبگان آموزشگاه‌ها، با دیگر شرکت کنندگان در مناطق شهرستان خود مسابقه دادند و افراد برتر برای مرحله استانی معرفی شدند، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، مرحله استانی مسابقات به صورت غیرحضوری برگزار شد و برگزیدگان به دبیرخانه جشنواره قرآن، عترت و نماز کشور معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله کشوری آثار شرکت کننده به صورت ضبط شده از طرف استان به دبیرخانه ارسال شد، گفت: در مرحله مقدماتی آثار بررسی شدند که برترین‌ها برای شرکت در مرحله فینال دعوت شدند و ۱۸ نفر از ۳۰ شرکت کننده استان یزد به مرحله نهایی راه یافتند و از این تعداد ۱۲ نفر حائز رتبه شدند.

 غفاریان اضافه کرد: ۱۰۹ هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی این دوره از مسابقات ثبت‌نام کردند، که پسران در ۱۴ رشته و دختران در ۱۲ رشته به رقابت پرداختند.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد اظهار کرد: یزد از لحاظ کسب رتبه در این دوره از مسابقات بعد از استان خوزستان، همراه با خراسان در جایگاه دوم کشور قرار گرفت؛ این جایگاه با تلاش دانش آموزان، والدین، مربیان و همراهی دوستان به دست آمد.

غفاریان افزود: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی هر ساله در دو بخش پژوهشی و آوایی برگزار می‌شود؛ رشته‌های تفسیر قرآن، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه، انشای نماز و احکام جزء بخش پژوهش و رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل و اذان در بخش آوایی است.

وی یادآور شد: بخش پژوهشی این دوره از مسابقات پایان یافته و برگزیدگان اعلام شده‌اند و بخش آوایی در حال انجام است که نتایج آن تا چند روز آینده اعلام حواهد شد.

 نتایج بخش پژوهشی کشوری مسابقه در سه بخش قرآن، عترت و نماز به شرح زیر است.

بخش قرآن

رشته‌ی تفسیر قرآن کریم

۱_ دانیال ابویی رتبه سوم در پایه دهم 
۲_ ابوالفضل سعیدی‌فر رتبه اول در پایه دوازدهم

بخش عترت
رشته صحیفه سجادیه

۳_ علی اردانی زاده رتبه سوم در پایه دوازدهم
۴_زهرا السادات میروکیلی رتبه پنجم در پایه دوازدهم

رشته نهج‌البلاغه
۵_سید محمد حسینی رتبه چهارم در پایه دهم
۶_ مریم فتوحی رتبه دوم در پایه یازدهم
۷_ زهرا قدیری رتبه پنجم در پایه دوازدهم


بخش نماز
رشته انشای نماز

۸_ عرفان بیدمشکی رتبه دوم در پایه دهم
۹_ زینب دهقانی‌زاده رتبه سوم در پایه دهم
۱۰_ الناز زارع رتبه چهارم در پایه یازدهم
۱۱_ فاطمه زارع رتبه دوم در پایه دوازدهم
۱۲_ زینب باغیانی رتبه چهارم در پایه دوازدهم از آموزش و پرورش استثنایی و استان یزد

برپایه این گزارش، بخش آوایی این دوره از مسابقات تا ۲۶ مرداد ادامه دارد و نتایج آن بعدا اعلام می شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha