یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اشرفی شاهرودی

حوزه/ استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: در حال حاضر متونی بر اساس دیدگاه‌های غربی در دانشگاه ها تدریس می شود، در حالی که اگر در حوزه علوم انسانی بر اساس معارف دین کار شود، نتیجه مطلوبی به دست می آید و دنیا نیز به دنبال چنین متونی است که حوزه علمیه می تواند در این زمینه با سرعت بیشتری ورود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان در محل مرکز مدیریت این حوزه، گفت: در راه رضای الهی و ترویج دین و مکتب شیعه باید گام برداشت و این نیت به توجه اخلاقی و روش مدرسان در حوزه علمیه بستگی دارد تا طلابی اثرگذار در جامعه تربیت شوند.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان در همین راستا، سیره عملی روحانیت را تاثیرگذار دانست و افزود: آنچه دوام دارد کاری است که برای رضای خدا انجام شود، زیرا حضرت حق، اثر همیشگی به آن می بخشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دنیا تشنه دریافت مطالب دینی و معارفی است، بر تقویت کار جهادی و تحول آفرینی تاکید کرد و یکی از وظایف حوزویان را ارائه متون علوم انسانی بر اساس آموزه های دینی خواند و خاطرنشان کرد: در حال حاضر متونی بر اساس دیدگاه‌های غربی در دانشگاه ها تدریس می شود، در حالی که اگر در حوزه علوم انسانی بر اساس معارف دین کار شود، نتیجه مطلوبی به دست می آید و دنیا نیز به دنبال چنین متونی است که حوزه علمیه می تواند در این زمینه با سرعت بیشتری ورود داشته باشد.

آیت الله اشرفی شاهرودی همچنین با اشاره به لزوم شناسایی طلاب مستعد و فعالیت آنان در جامعه، به بیان خاطره‌ای از آیت الله شیخ هاشم قزوینی از اساتید تاثیرگذار حوزه مشهد پرداخت و یادآور شد که تبلیغ دین در کنار رسیدن به مرحله اجتهاد از کارهای لازمی است که در امتداد تحصیل علوم دینی قرار دارد.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان به مسئله  وقف در حوزه پرداخت و ابراز امیدواری کرد که با توجه به مشکلات اقتصادی و وضع معیشتی طلاب علوم دینی گزارش‌های خرسند کننده و مژده ای که در زمینه موقوفات ارائه شد، به زودی به ثمر بنشیند و طلاب نتیجه آن را ببینند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha