پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) هر دو عاشورا را بیمه و ماندگار کردند و مداحان مرد و زن باید مانند حضرت زین‌العابدین (ع) و زینب (س) همان پیام را تداوم دهند تا در پرتو غدیر و ولایت این راه راستین را ادامه داده و پرچم را به مهدی موعود (عج) تحویل دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار با شماری از مداحان برادر و خواهر خراسان شمالی، با اشاره به رسالت خطیر مداحان در جامعه دینی، اظهار کرد: رسول گرامی اسلام در خطبه غدیر می‌فرماید: «فَلْیبَلِّغِ الشَّاهِدُ الْغَائِبَ»؛ ازاین‌رو تبلیغ و رساندن پیام پیامبر (ص) افتخار است.

وی افزود: منبرها و مجالس عزاداری وسیله امتداد پیام پیامبر(ص) در طول تاریخ شده است؛ به‌گونه‌ای که اگر این جلسات و منبرها نبود ما امروز عاشورا و غدیر به این عظمت نداشتیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در توصیه‌ به مداحان اظهار کرد: مداحان و منبری‌ها در قدیم ابتدا شعر و موعظه‌ای می‌خواندند و بعد شروع به سخنرانی می‌کردند و امروز هم همین روند باید ادامه داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: شعرهای موعظه‌ای تأثیر فراوانی دارد، ازاین‌رو باید در جلسات عزاداری ابتدا پند و موعظه و درس اخلاق داشته باشید، احادیث کوتاه را مطرح و تبیین کرده و بعد آن را به عزاداری وصل کنید.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: حضور در جلسات و منبرها و مداحی‌ها و تأثیر این برنامه‌ها می‌تواند جامعه را به آرامش و صبر دعوت کرده و بصیرت افزایی کند.

وی خطاب به مداحان، تصریح کرد: برخی عبارات مداحی‌ها وهن اهل‌بیت (ع) است و نباید از چنین عباراتی استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) هر دو عاشورا را بیمه و ماندگار کردند و مداحان مرد و زن باید مانند حضرت زین‌العابدین (ع) و زینب (س) همان پیام را تداوم دهند تا در پرتو غدیر و ولایت این راه راستین را ادامه داده و پرچم را به مهدی موعود (عج) تحویل دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت خدمت و به فکر دیگران بودن، اظهار کرد: امام موسی بن جعفر (ع) می‌فرماید: «الساعی فی حاجات اخیه کالساعی بین الصفا و المروه» و تأکید می‌کند ثواب اصلاح بین دو نفر و خدمت بین انسان‌ها مثل حضور در صفا و مروه است و خدمت کردن ثواب کمتری از حج ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: در این شرایط که همه گرفتار هستند و مشکل دارند همدیگر را کمک کرده و یاری دهیم؛ زیرا اگر می‌خواهیم خدا ما را یاری کند باید همدیگر را یاری کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی افزود: رزمایش مواسات در کشور ما انقلابی به پا کرده است، در این رزمایش مردم هرچه دارند در طبق اخلاص گذاشته و به کمک نیازمندان می‌شتابند و مسئولان هم در کنار مردم هستند.

وی اظهار کرد: اهل‌بیت (ع) سه شب افطار نکرده و روزه می‌گرفتند تا به فقیر کمک کنند و همه این‌ها از زیبایی‌های اسلام و قرآن و اهل‌بیت (ع) و نظام اسلامی است و باید از آن‌ها الگوبرداری کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha