شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آقاحسینی

حوزه / حجت الاسلام آقاحسینی در نشستی با کارکنان دارالقرآن محمدیه، گفت:  فعالین عرصه قرآن نسبت به دیگران مسئولیت سنگین تری دارند، چرا که به نوعی حاملان قرآن محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام بهاءالدین آقاحسینی، صبح امروز در نشستی با کارکنان دارالقرآن شهر محمدیه ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، گفت: کربلا صحنه سعادت و شقاوت و صحنه هدایت وضلالت است در حالی که در کربلا مسلمان بسیار زیاد بود اما فقط ۷۲ تن مؤمن واقعی بودند و مابقی افراد به ظاهر مسلمان به کمک سپاه یزید شتافتند و در عمل بر خلاف آموزه های قرآنی به مسیر نادرست شتافتند.

امام جمعه محمدیه افزود: امام حسین (ع) با فداکاری و از جان گذشتگی درخت اسلام را آبیاری کرد و ما نیز باید ادامه دهنده راه آن حضرت باشیم و طوری باید در این ایام برنامه ریزی کنیم که موضوع و اصل و اساس عاشورا برای مردم تبیین شود.

وی ضمن قدردانی از تلاش کارکنان داراقرآن محمدیه بیان کرد: کسانی که در قرآن فعالیت می کنند نسبت به دیگر افراد مسئولیت سنگین تری دارند، چرا که آیات قرآن با روح و جان آنان گره خورده و به نوعی حاملان قرآن محسوب می شوند.

حجت الاسلام آقا حسینی تصریح کرد: انس با قرآن تأثیرات بسیاری را بر انسان می گذارد که بارزترین آن آرامش روحی است که شخص در تمامی مراحل زندگی خود به دست می آورد.

وی ادامه داد: باید بدانیم قرآن کریم تنها مونسی است که در شرایط عادی و نیز در بحران ها و سختی های زندگی می تواند بهترین آرامش بخش و امید آفرین باشد.

حجت الاسلام آقا حسینی بیان کرد: ما می توانیم با تدبیر در آموزه های قرآنی فرهنگ و معارف اصیل اهل بیت (ع) به مراحل بالایی از کمال انسانیت برسیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha