جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هدف امام حسین(ع) عبارت بود از انجام یک تکلیف الهی در سخت‌ترین و دشوارترین شرایط و یاد دادن به مردم و پیام دادن به تاریخ و آموختن به همه نسل‌ها که وقتی وضعیت چنین بود، عمل و حرکت باید این‌ گونه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، امروز در نشست برنامه‌ریزی مراسم محرم، با اشاره به اهداف قیام حسینی، اظهار کرد: حرکت و قیام امام حسین(ع) یک خلأ را در نظام اسلامی پُر می‌کرد و این همان چیزی بود که پیغمبر اکرم آن را تعلیم داده بود و فرموده بود که هنگامی که دیدید دنیا رو به ویرانی می‌رود، نظام اسلامی رو به فساد می‌رود، باید حرکت کنید و قیام کنید.

وی اضافه کرد: این را پیغمبر فرموده بود؛ اما خودِ پیغمبر طبعاً این عمل و این فریضه الهی را نمی‌توانست انجام بدهد، چون در زمان آن بزرگوار چنین موضوعی محقق نمی‌شد و چنین انحراف و فساد کلانی به وجود نمی‌آمد.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: این عمل باید انجام می‌گرفت و این کار را باید یکی از اوصیایش انجام می‌داد و به مردم یاد می‌داد که امام حسین(ع) این قیام و حرکت را انجام داد و قیام در برابر ظلم را به مردم یاد داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هدف امام حسین(ع) این بود که این حرکت انجام بگیرد تا به برکت آن انسانیت و مسلمانان تاریخ تکلیفشان را در مقابل چنان وضعی بفهمند و بدانند که در هنگامی که ظلم حکومت می‌کند، در هنگامی که نظام اسلامی به طرف فساد و انحراف می‌رود و این قطار نزدیک است که از خط خارج شود، تکلیف چیست.

وی تصریح کرد: هدف امام حسین(ع) عبارت بود از انجام یک تکلیف الهی در سخت‌ترین و دشوارترین شرایط و یاد دادن به مردم و پیام دادن به تاریخ و آموختن به همه نسل‌ها که وقتی وضعیت چنین بود، عمل و حرکت باید این‌ گونه باشد.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه می‌فرمایند: امام حسین(ع) می‌خواست حرکت کردن و قیام کردن و مبارزه کردن دشوار را به تاریخ بیاموزد و اصلاً سرّ خلود حسین بن علی(ع) در تاریخ این است.

وی تصریح کرد: البته چنین حرکتی یکی از «إِحْدَی الْحُسْنَیَیْنِ» را نتیجه خواهد داشت، یک نتیجه کشته شدن است و یک نتیجه پیروز شدن و راه سوم دیگری ندارد.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: بنابراین مسئله امام حسین(ع) این است که می‌خواست حرکت کند تا حرکت کردن را به مردم یاد بدهد و پیام امام هم پیام واضحی بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha