جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد علی سالاری-رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در طول تاریخِ ما بعد از واقعه عاشورا، کمتر حرکتی و قیامی را یافت می‌شود که با داشتن آرمان‌ها و هدف‌های انسانی، از حادثه عاشورا سرمشق و الگو نگرفته باشد؛ زیرا هرچه زمان می‌گذرد حادثه عاشورا موجش بیشتر، برجسته‌تر و همه‌گیرتر شده و می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، امروز در نشست مسئولان فرهنگی استان که با موضوع مراسم محرم برگزار شد، با اشاره به ناشناخته ماندن ابعاد قیام حسینی (ع)، اظهار کرد: حقیقت این است که هنوز همه ابعاد این حادثه عظیم و شگفت‌آور برای مردم دنیا روشن نیست، برای مسلمین هم هنوز شناخته شده نیست، حتی برای ملت خود ما هم که به امام حسین (ع) شناخته شده‌اند و یاد آن حضرت و خاطره عاشورا و محرم جزء سنت‌های ملت ماست و قرن‌هاست که از مردم ما جدا نشده است، شناخته شده نیست.

وی افزود: این حادثه بزرگ‌ترین و پرمعناترین حوادثی است که واقع شده و شاید در طول تاریخِ ما بعد از واقعه عاشورا، کمتر حرکتی و قیامی را بتوان پیدا کرد که با داشتن آرمان‌ها و هدف‌های انسانی، از حادثه عاشورا سرمشق و الگو نگرفته باشد. هرچه زمان می‌گذرد، حادثه عاشورا موجش بیشتر، برجسته‌تر و همه‌گیرتر شده و می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به مهم‌ترین موضوع در شناخت ابعاد قیام حسینی (ع)، گفت: مسئله‌ای که در اینجا برای ما حائز اهمیت است این است که ما مفهوم این حرکت و قیام را درست بفهمیم، چون انقلاب ما از این حادثه الهام گرفته و به وسیله این حادثه، رهبری شد، پس لازم است این حادثه را درست بفهمیم.

وی افزود: دو نوع حادثه کربلا را می‌شود تبیین کرد؛ یکی تبیین وقایع، زیرا خودِ تبیین وقایع دوران امامت امام حسین (ع)، حوادث قیام و رخدادهای از مدینه تا کربلا، از کربلا تا شام و از شام تا مدینه بسیاری از پیام‌ها را با خود دارد، اما نوع دیگر تبیین، جمع‌بندی حادثه کربلاست. اینکه از مجموع حوادث و گفتارهای حضرت بفهمیم که سیدالشهدا (ع) چرا قیام کرد و این اهمیت بسیار بیشتری دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: البته اگر در آن مقطع تاریخی هر کدام از ائمه بزرگوار ما جای امام حسین (ع) بودند، همین کار را انجام می‌دادند.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: اگر همین وضعیت در زمان حیات امام حسن (ع) یا امام سجاد (ع) یا امام صادق (ع) یا امام هادی (ع) پیش می‌آمد؛ شهید بزرگ و سیدالشهدای اسلام همان امام بزرگوار می‌شد، منتها این شرایط در دوران امام حسین (ع) پیش آمد و این‌گونه عاشورا و قیام آن برای همیشه تاریخ ماندگار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha