شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد گفت: عناصر و جریان‌های مطالبه گر باید پیشتاز و پرچم‌دار حرکت‌های ایجابی جهادی در عرصه سیاسی و فرهنگی بوده و حیطه و قلمرو مطالبه‌گران را در عرصه حرکت‌های جهادی گسترش ببخشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در جمع مسئولان استانی با اشاره به ضرورت‌ها و بایدها و نبایدهای مطالبه گری در جامعه، افزود: عناصر و جریان‌های مطالبه گر باید پیشتاز و پرچم‌دار حرکت‌های ایجابی جهادی در عرصه سیاسی و فرهنگی بوده و حیطه و قلمرو مطالبه‌گران را در عرصه حرکت‌های جهادی گسترش ببخشند.

وی ادامه داد: در برخی موارد شاهد دورهمی‌های دوستانه از چند نفر از عزیزان هستیم که گویا تمام تلاششان دیدن عیوب و زخم‌ها و چشم فروبستن از نقاط مثبت و قوت است، در عین حال کمتر حرکت زاینده فرهنگی و تربیتی و سیاسی را هم شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: نکته مهم و اصلی، التزام کامل و همه‌جانبه به همه ابعاد بیانات امامین انقلاب در حوزه عدالت‌خواهی است. نگاه منظومه‌ای و نظام‌مند، نه برداشت‌های گزینشی و سلیقه‌ای.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ممکن است برخی بگویند، بیان این الزامات و باید و نبایدها از سوی شما به معنای این است که هر شخص و فرد و جریانی به خاطر این‌که نمی‌تواند این لوازم را انجام دهد باید دهان فروبندد و بر همه بی‌عدالتی‌ها و کاستی‌ها و ظلم‌ها چشم بپوشد و دم فرو ببندد. این‌گونه ارائه لوازم در واقع نوعی احتیاط افراطی و بازدارنده است که نمی‌گذارد شعله عدالت‌خواهی روشن بماند و بذر آن جوانه بزند.

وی اظهار کرد: پاسخ ما این است که آنچه از لوازم مطالبه گری گفتیم، انتظار نداریم از همان ابتدا کامل و بدون نقص انجام شود. آنچه مهم است این‌که عامه نخبگان و عموم مردم در جریان حرکت‌های عدالت‌خواهانه شاهد کمال و پختگی و تأثیرگذاری آن در جامعه باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: قطعاً بیان این لوازم جزء وظایف اخلاقی و شرعی در مطالبه گری است. طبیعی است که با دستمال آلوده نمی‌شود شیشه آلوده را پاک کرد. آلودگی هم فقط آلودگی مالی و اقتصادی نیست بلکه آلودگی به هواهای نفسانی، جهل به وظیفه و تشخیص آن، بی‌توجهی به مرزهای اخلاقی و حریم اشخاص و افراد و خصوصاً نظام را نگاه نداشتن، از خطرناک‌ترین آلودگی‌ها است. لذا در دو راهی مطالبه گری بدون رعایت این لوازم و عدم مطالبه گری، قطعاً عدم مطالبه مقدم است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: مواجهه با جریان‌های عدالت‌خواهانه و عناصر عدالت‌خواه که دلسوزانه وارد میدان شده‌اند، مواجهه همراه با مدارا و نگاه تربیتی و روادارانه همراه با استماع نقدها و پذیرش نقدهای وارده و تذکر ایرادات و اشتباهات به آنان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha