جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 915019
۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
حجت الاسلام مهدی قدرتی مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان از توزیع ۶۰ هزار ماسک بین هیئات مذهبی این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام مهدی قدرتی، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه مراسم عزداری ماه محرم امسال متفاوت تر از سال های گذشته برگزار خواهد شد، گفت: مراسم عزاداری با حفظ فاصله اجتماعی  و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در فضاهای رو باز برگزار خواهد شد . 

وی با اشاره به اینکه معیار برگزاری عزاداری ها، عمل به مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا و گوش به فرمان بودن ندای رهبر معظم انقلاب است، بیان داشت: عزاداری ها امسال با رعایت اصول بهداشتی در فضاهای رو باز برگزار خواهد شد و در این زمینه برنامه ریزی های لازم با آموزش و پرورش و شهرداری ها اندیشیده شده است و محوطه های رو باز برای برگزاری مراسم عزاداری آماده شده است . 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان خاطر نشان کرد: امسال دسته روی هیئات مذهبی برگزار نخواهد شد و هیئات در جایگاههای خود مراسم عزاداری را برگزار خواهند کرد. 

حجت الاسلام قدرتی بیان داشت: ۳ هزار هیئت مذهبی ثبت شده در لرستان فعالیت دارند که تمام این هیئات در سامانه ثبت نام شده اند . 

وی همچنین از پخش مستقیم و آنلاین و رایگان مراسم عزاداری خبر داد و گفت: سامانه «تکیه» با این هدف راه اندازی شده است و دراین رابطه ایام محرم به فعالیت خواهد پرداخت . 

وی با اشاره به اینکه در ایام عزاداری ها ماسک و مواد ضد عفونی کننده بین هیئات مذهبی توزیع خواهد شد، گفت: ۶۰ هزار ماسک و ۲۱ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده بین هیات مذهبی توزیع خواهد شد . 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان لرستان در ادامه با اشاره به اینکه امسال باید برای تحقق شعار هر منزل یک حسینیه همت کنیم، بیان داشت: انتظار می رود در منازل روضه های کوچک با حضور افراد منزل در حیاط و کوچه ها  برگزار شود . 

حجت الاسلام قدرتی گفت: پخت نذورات با نظارت وزارت بهداشت و کارشناسان صورت می گیرد و توزیع نذورات بیشتر به صورت خام و خشک توصیه می شود . 

وی در پایان از فعالیت یک هیئت برای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی بر فعالیت هیئات خبر داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha