جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پویش شعر سفینه النجاه

حوزه/ پویش شعر سفینة النجاة به همت کمیته فرهنگی ستاد اربعین و همت حوزه هنری استان قم آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، با توجه به شرایط متفاوت محرم امسال و نیاز به اقامه عزا و تعظیم شعائر در قالب‌های جدید، پویش شعر سفینه النجاه به همت کمیته فرهنگی ستاد اربعین و همت حوزه هنری استان قم آغاز به کار کرد.
بر اساس این گزارش، در این پویش از شاعران سراسر کشور دعوت شده است که در هر شب از دهه اول ماه محرم، اشعار خود را در قالب‌های غزل، رباعی و دوبیتی با موضوع خاص هر شب در فضای مجازی منتشر کنند و برای اشتراک گذاری و بازنشر آن به نشانی adabiatqom@ در شبکه‌های اجتماعی ارسال و یا برچسب گذاری نمایند.

موضوعات این ده شب، شب اول مسلم بن عقیل، شب دوم اصحاب حضرت سیدالشهدا، شب سوم حضرت رقیه، شب چهارم طفلان حضرت زینب (س)، شب پنج حضرت عبدالله بن حسن، شب ششم حضرت قاسم، شب هفتم حضرت علی اصغر، شب هشتم حضرت علی اکبر، شب نهم حضرت ابوالفضل و شب دهم حضرت سیدالشهدا علیه السلام می باشد.

مهلت ارسال اشعار با توجه به موضوع تا ساعت ۲۰ می‌باشد و بعد از آن انتشار اشعار با موضوع بعدی آغاز می‌شود.

در پایان این پویش آثار منتشر شده مورد داوری قرار خواهد گرفت و از آثار برتر تقدیر به عمل خواهد آمد. این پویش با محوریت شعار امسال «الحسین سفینة النجاة» می‌باشد و آثاری که در محتوای خود به این عبارت پرداخته باشند از امتیاز ویژه‌ای در داوری برخوردار خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha