جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کارگاه تخصصی «از نگرش تا نگارش پایان نامه» برگزار شد

حوزه/ کارگاه تخصصی «از نگرش تا نگارش پایان نامه»، با حضور جمعی از اساتید و طلاب سطح ۴ در پژوهشکده مطالعات تخصصی مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر برگزار شد.

خانم کیاهور، معاون پژوهش مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، از برگزاری کارگاه تخصصی «از نگرش تا نگارش پایان نامه» با حضور حجت الاسلام قمرزاده، استاد کارگاه، خانم دکتر احمدی بیغش، دبیر علمی کارگاه و جمعی از اساتید و طلاب سطح ۴ در پژوهشکده مطالعات تخصصی کوثر خبر داد.

بر پایه این گزارش، خانم احمدی بیغش با اشاره به ضرورت تشکیل این کارگاه به صورت حضوری و با رعایت پروتکل های بهداشتی، افزود: با توجه به تشکیل جلساتی به صورت مجازی در گروه ها و نداشتن خروجی مدّ نظر، تشکیل این کارگاه به صورت حضوری لازم به نظر رسید.

وی خاطرنشان کرد: از آنجایی که طرح نامه نقشه راه ایده پژوهشیِ پژوهشگر می‌باشد، در این کارگاه روند نگارش طرح نامه در طی سه مرحله‌ی مسأله داری، مسأله یابی و مسأله نویسی به صورت مرحله به مرحله به طلاب توضیح داده، و این مراحل به صورت کارگاهی و عملی به طلاب آموزش داده شد.

در ادامه این نشست علمی؛ حجت الاسلام قمرزاده به چگونگی دستیابی مهارت مسأله یابی و دغدغه مندی در یافتن موضوع مناسب در روند نگارش پایان نامه پرداخت و ابراز داشت: این مهارت از طریق نیازسنجی، خلأ سنجی، مسیر سنجی، تعامل سنجی، اعتبار سنجی و انعطاف سنجی امکان پذیر است.

وی در ادامه به تبیین تفصیلی مراحل فوق پرداخت و در روند اجرای این کارگاه به شاخص های مسأله علمی در سطح دکتری اشاره کرد و اظهار داشت: یک مسأله باید تولیدگر، کاربردی و مسأله روز بوده و قابلیت رساله، نقد و تحلیل و تولید به میزان سطح دکتری را داشته باشد و همچنین دارای قابلیت لازم برای پرداخت فرضیه و سؤالات تحقیق باشد.

گفتنی است، در نشست صبح این جلسه مباحث کلی مسأله داری و مسأله یابی و در جلسه بعدازظهر به صورت تفصیلی به مبحث مسأله نویسی پرداخته شد. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha