جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کوثر.jpg

حوزه/ چهارمین شماره دوفصلنامه علمی و تخصصی پژوهشنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر و کلام کوثر به همت مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر تهران منتشر شد.

حجت الاسلام یحیی جهانگیری سهروردی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، از انتشار چهارمین شماره دوفصلنامه علمی و تخصصی پژوهشنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر و کلام کوثر خبر داد و اظهار داشت: مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر با هدف ترویج و تبلیغ مبانی دینی از سال ۱۳۶۳ باعنوان حوزه علمیه تشکیل شد و در سه مقطع سطح ۳، ۲ و ۴ با حضور اساتید فرهیخته و عالم به فعالیت علمی و پژوهشی حوزوی تحت اشراف مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران اشتغال داشته است.

وی افزود: مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر از سال ۱۳۸۶ با هدف بهره‌ مندی از ظرفیت موجود بانوان پژوهشگر اقدام به چاپ مقالات و پژوهش‌ ها در ۲ نشریه نموده و در پی آن، با تاسیس پژوهشکده و حضور بانوان پژوهشگر إن ‌شاء ‌الله با هدف تکمیل رسالت علمی - پژوهشی به فعالیت علمی ادامه خواهد داد.

مدیر مسئول دوفصلنامه علمی و تخصصی پژوهشنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر و کلام کوثر، ابراز داشت: این مجله انعکاس دستاوردهای علمی و مطالعات اسلامی بانوان پژوهشگر در سراسر کشور می ‌باشد. امید است با فعالیت خود و با دریافت مقالات و انتشار منظم به صورت دو فصلنامه، دستاوردهای علمی محققان خواهر کشور را در اختیار علاقه مندان به موضوع پژوهش قرار دهد و در پایگاه ‌های ملی معتبر کشور نمایه نماید.

 حجت الاسلام جهانگیری سهروردی به تشریح اهداف انتشار دوفصلنامه علمی و تخصصی پژوهشنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر و کلام کوثر پرداخت و تصریح کرد: تلاش برای بسط مطالعات میان رشته ای در علوم اسلامی، تلاش برای دستیابی به مرجعیت علمی بانوان در زمینه مطالعات اسلامی و تخصصی تفسیر و علم کلام، بسترسازی نقدعلمی در حوزه مطالعات میان رشته ای اسلامی و تفسیر و علم کلام و تولید و ترویج پژوهش های خواهران به ویژه طلاب در حوزه مطالعات میان رشته ای اسلامی و تفسیر و علم کلام از اهداف انتشار دوفصلنامه علمی و تخصصی پژوهشنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر و کلام کوثر است.

 وی ادامه داد: مشاوران بین المللی این شماره به ترتیب الفبا «ژرمین ابوشهباء» از دانشگاه روتگرس آمریکا در حوزه مطالعات قرآنی و زیست شناسی؛ «شفا المیزانا» ازدانشگاه دولتی اسلامی یوگیاکارتا اندونزی در حوزه مطالعات اسلامی؛ «هدی سعید  العمیدی» از دانشگاه الزهراء کربلا در حوزه مطالعات قرآنی و بلاغی؛ خانم «نسلیشاه باشبو» از جامعه المصطفی استانبول در حوزه کلام اسلامی؛  «بتول زین الدین» از دانشگاه لبنان در حوزه علوم اسلامی و رسانه؛ «سعاد محمدعباس» از دانشگاه ملی زبان های جدید پاکستان در رشته مطالعات اسلامی؛ «نجلاء المرابط»  از دانشگاه تونس در رشته تمدن اسلامی؛ «اقبال وافی نجم» از دانشگاه کربلا در حوزه علوم قرآنی هستند.

مدیر مسئول دوفصلنامه علمی و تخصصی پژوهشنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر و کلام کوثر عنوان داشت: از ویژگی های منحصر به فرد دوفصلنامه علمی و تخصصی پژوهشنامه مطالعات میان رشته ای تفسیر و کلام کوثر این می باشد که همه نویسندگان آن خانم هستند که در حوزه دین تولید دانش می کنند.

حجت الاسلام جهانگیری سهروردی با تاکید بر اینکه مرحومه خانم دکتر طوبی کرمانی از اعضای هیئت تحریریه دوفصلنامه کوثر بودند، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه خانم دکتر کرمانی عضو تحریریه مجله بودند در این شماره مقدمه ای بابت درگذشت ایشان نوشته شده است. بانویی که چهره دانشگاهی شان، هرگز او را از فعالیت های تبلیغی و کنشگری اجتماعی، باز نداشت و مهمتر اینکه با وجود همه این فعالیت ها، نقش مادری و رسالت خانوادگی اش را کم رنگ نکرد.

وی افزود: او یک بانوی چند وجهی بود. یک استاد مبرز فلسفه و کلام در دانشگاه تهران، یک مبلغه بین المللی که به چندین زبان تسلط داشت، یک مدیر توانمند که در نهادهای مهم انقلاب اسلامی با قدرت و قوت نقش آفرید و به ثمابه یک طلبه – دانشجو، درد و دغدغه انقلاب و دین را داشت. ۳۱۳/۴۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha