جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عزاداری محرم در مرکز تعليمات اسلامى واشنگتن

حوزه/معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: محرم که دهه عزاداری برای سالار و سردار شهیدان عالم؛ امام حسین علیه السلام می باشد، باید بهترین فرصت برای انتقال مفاهیم واقعی اسلامی به نسل های جوان بدانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت الاسلام سید توفیق رضایی، ظهر امروز در دیدار با جمعی از متولیان و مسوولان هیات ها و مجالس مذهبی شهرستان قروه عنوان کرد: محرم و صفر یک ثروت معنوی برای مسلمانان است که نمی توان این ارزش های الهی را با هیچ چیزی عوض کرد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: اسلام واقعی را می توان در محرم و صفر به خوبی بشناسیم و به منابع ناب و اصیل دین اسلام دست پیدا کنیم.

این استاد حوزه علمیه در ادامه تاکید کرد: لذا ما هم به عنوان بخشی از قشر مذهبی و فرهنگی در تبلور ارزش های محرم و صفر به نوعی در قبال جامعه مسوول هستیم.

حجت الاسلام رضایی گفت: لذا دهه محرم که دهه عزاداری برای سالار و سردار شهیدان عالم؛ امام حسین علیه السلام می باشد، باید بهترین فرصت برای انتقال مفاهیم واقعی اسلام به نسل های جوان بدانیم.

وی ادامه داد: لذا از طلاب، روحانیون و خطیبان می خواهیم که از لحظه لحظه این ایام در نشر معارف ا سلامی و مذهب شیعه از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه گفت: در دهه محرم باید مجالس عزای امام حسین، مجالس درس آموزی و تقویت روحیه جهادی مومنین باشد، باید این مجالس به مکانی برای کسب فیوضات الهی و دینی تبدیل شود.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: از سوی دیگر از شما متولیان این هیات ها و مجالس درخواست داریم که پروتکل های بهداشتی را به دقت مدنظر داشته باشید و نسبت به رعایت آنها نهایت حساسیت ویژه ای داشته باشید تا ان شاء الله این مجالس عزا با سلامت و صحت کامل برگزار گردد.

این استاد حوزوی بیان داشت: مساله دیگری که بارها توسط بزرگان دین و آیات عظام مورد تاکید و گوشزد قرار گرفته است، جلوگیری از نفوذ جریان های ضددین در مجالس و هیات های عزاداری است، جریان هایی که با ایجاد افراط کاذب در بین عزاداران به دنبال ایجاد حاشیه در ایام محرم و صفر هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha