یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام سیدمحمد نبوی

حوزه/مدیر مدرسه سفیران خاتم الانبیاء(ص) سنندج گفت: این روزها که شاهد عزاداری های محرم در سطح کشور هستیم، رعایت موازین بهداشتی نه تنها یک وظیفه قانونی، بلکه یک تکلیف شرعی و انسانی است.

حجت الاسلام سیدمحمد نبوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان بیان داشت: امسال کرونا تاثیرات بسیاری بر زندگی انسان ها و جوامع گذاشته است، تا حدی که می توان بعد از طی شدن این وضعیت، جهان را به دو عصر تقسیم کرد، یکی عصر پیش از کرونا و دیگری پساکرونا.

مدیر مدرسه سفیران خاتم الانبیاء(ص) سنندج ادامه داد: این روزها که شاهد عزاداری های محرم در سطح کشور هستیم، رعایت موازین بهداشتی نه تنها یک وظیفه قانونی، بلکه یک تکلیف شرعی و انسانی است.

وی افزود: بسیاری از مردم نذورات خود را در ایام محرم و صفر ادا می کنند، ولی وضعیت اخیر باعث شده است که ادای این نذورات یا لغو شود یا به روش دیگری تهیه و توزیع شود.

حجت الاسلام نبوی اظهار کرد: البته نذرهای محرم مردم معمولا یا عرفی هستند یا شرعی، در نذر عرفی فردی تصمیم می‌گیرد کاری برای امام حسین (ع) انجام دهد اما صیغه نذر را جاری نمی‌کند، بنابراین این نذر قابل تغییر است، چرا که صرفا یک تصمیم گرفته شده می باشد.

مدیر مدرسه سفیران خاتم الانبیاء(ص) سنندج اضافه کرد: در نذرهای شرعی که صیغه نذر برای آنها جاری گردیده است، باید برای ادای نذورات پروتکل های بهداشتی به دقت رعایت شود و در صورتی که واقعا برای ادای نذورات شرعی شرایط به هیچ وجه مهیا نیست، صاحبان این نذرها می توانند آن را تا زمان مناسب ادا نکنند.

وی در پایان گفت: عزاداری های محرم، زمینه ساز ترس و وحشت دشمنان از وحدت و انسجام مسلمین است، به همین منظور همه ساله در چنین ایامی معاندان دست به تبلیغات مسموم علیه این محرم می زنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha