شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
زنان عاشورایی

حوزه/ حوزه هنری استان کردستان در راستای ثبت و ماندگاری لحظه‌های ناب عشق به حضرت ابا عبدالحسین (ع) هفتمین سوگواره ملی عکس با عنوان قاب شیدایی را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کردستان، رئیس حوزه هنری کردستان با اعلام این خبر اظهار داشت: این دوره سوگواره در سه بخش اصلی شامل تک عکس، مجموعه عکس و عکس موبایلی در کنار بخش ویژه که مختص به عکاسی از مراسم سوگواری برگزار شده در شهرستان بیجار و یک بخش جنبی با عنوان کرونا و همدلی برگزار می‌شود.

امین مرادی به نحوه ارسال آثار  اشاره کرد و گفت: متقاضیان برای شرکت در این دوره از سوگواره باید با مراجعه به  سایت www.artfest.ir   و ثبت نام، آثار خود را مطابق با شرایط عنوان شده ارسال کنند.

وی شرکت در این سوگواره را برای تمام عکاسان آماتور و حرفه‌ای آزاد اعلام کرد و افزود: در صورتی که عکسی قبلاً در مسابقه یا نمایشگاهی موفق به راهیابی یا کسب مقام و جایزه شده باشد، از مرحله داوری حذف خواهد شد.

رئیس حوزه هنری کردستان با اینکه در بخش تک عکس هر عکاس می‌تواند حداکثر سه قطعه(رنگی یا سیاه وسفید) را ارسال کند تاکید کرد: در بخش  مجموعه نیز هر عکاس می‌تواند یک مجموعه شامل پنج تا هفت عکس را ارسال کند.

وی یادآور شد: در بخش ویژه که مختص به عکاسی از مراسم سوگواری برگزار شده در شهرستان بیجاراست تمام عکاسان می‌توانند حداقل ۲ عکس و حداکثر پنج عکس را به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

مرادی ادامه داد: در بخش جنبی جشنواره نیز تمام عکاسان حرفه‌ای و آماتور می‌توانند آثار خود را شامل ۲ تا چهار قطعه عکس مرتبط با همدلی در ایام کرونا شامل توزیع کمک‌های مردمی، ایثار و خدمات کادر بهداشت و درمان و برگزاری برنامه‌های ایام محرم در دوران کرونا ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه آثار ارسالی در تمام بخش‌های این سوگواره باید مربوط به سال جاری باشد افزود: در صورتی که بنا به تشخیص هیات برگزار کننده اثر ارسالی به عنوان اثر برتر معرفی شود، ارسال فایل اصلی عکس از سوی شرکت کننده ضروری است.

رییس حوزه هنری کردستان اظهار کرد: هر شرکت‌کننده در مسابقه به عنوان صاحب اثر شناخته می‌شود و مسوولیت هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده برگزار کننده خارج است، ضمن اینکه حوزه هنری حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده برای چاپ در کتاب، بروشور یا انتشارات مربوط به مسابقه، با ذکر نام عکاس را برای خود محفوظ می‌دارد.

وی به مقررات تخصصی سوگواره نیز اشاره کرد و گفت : عکس‌ها باید با فرمت JPEG با وضوح ۳۰۰ dpi و طول ۲۵۰۰ پیکسل باشد و هرگونه اصلاح رنگ و یا برش عکس نباید به مستند بودن اثر خدشه وارد کند.

مرادی اضافه کرد: آخرین مهلت ارسال آثاربه سوگواره  ۲۰ مهر سال جاری است و نتایج داوری و راه یافته گان بخش نمایشگاه ۱۰ آبان ماه اعلام و در نهایت اختتامیه و افتتاحیه نمایشگاه ۲۵ آبان جاری برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در این سوگواره ملی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر برای ثبت اثر خود در سایت با شماره  ۵- ۸۴۱۷۲۲۰۴-۰۲۱ و برای سوالات تخصصی سوگواره با شماره ۰۸۷۳۸۲۳۴۰۷۹ تماس حاصل کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha