جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در هیئت انصارالمهدی (عج) قم-میرباقری

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: خداوند راه محبت را از طریق امام معصوم گشوده است و محبت به امام معصوم قلب را روشن و زمینه‌ساز کسب محبت الهی است و انسان را از وسوسه شیطان در امان می‌دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری در شب پنجم محرم در ادامه تبیین اوصاف اصحاب عاشورایی طی سخنانی در حرم بانوی کرامت اظهار کرد: یکی از صفات بسیار مهم اصحاب عاشورایی این بود که آن‌ها احباءالله و اولیاءالله و دوستداران و محبان حقیقی خدا بودند و از محبت نفس فارغ و به محبت خدا رسیده بودند.

وی افزود: طبق آیات قرآن کریم مؤمنین بیش از همه دوستدار خداوند هستند و طبق آیات سوره برائت این‌گونه محبت از بندگان خواسته‌شده است و خداوند کسانی‌که اموال، فرزندان، مساکن و… را از خداوند بیشتر دوست داشته باشند در قالب یک تهدید سنگین و مبهم مورد خطاب جدی قرار داده است.

استاد حوزه علمیه افزود: مرحوم فیض کاشانی در تفسیر صافی می‌گوید کمتر کسی از این تهدید خداوند جان سالم به در خواهد برد و باید نگران این‌گونه تهدید باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: انسان می‌تواند به مقامی برسد که از تعلقات دنیوی رها و فقط خداوند را دوست داشته باشد که این بالاترین درجه محبت است.

وی افزود: عده‌ای جهت طلب رزق و روزی و… خداوند را عبادت می‌کنند و عده‌ای دیگر به جهت ثواب دنیوی و اخروی و عده‌ای هم به خاطر خوف از عذاب که این‌گونه عبادت‌ها گرچه صحیح و خوب است اما عبادت کامل و قله عبادت نیست بلکه عبادت کامل عبادتی است که خداوند را در مقام محبت عبادت کنیم که عبادت احرار مصداق بارز این عبادت صحیح است.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: انسان به صورت فطری دوستدار خداوند خلق‌شده و عبادت انسان هم باید در راستای محبت به خداوند باشد و بالاترین درجه سیر الی الله محبت حقیقی به خداوند و فارغ شدن از محبت‌های دیگر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری اظهار کرد: اخلاص در عبادت شاکله محبت انسان را خالص می‌کند و باعث می‌شود انسان از تقدیرات الهی لذت کامل ببرد و راه کسب محبت الهی قرار گرفتن در مسیر محبت و وارد شدن  در وادی محبت و صراط مستقیم و صراط محبت الهی است.

وی افزود: صراط مستقیم در دنیا، وجود مبارک حضرات معصومین هستند و ائمه معصومین طریق معرفت الهی و طریق محبت الهی هستند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: خداوند راه محبت را از طریق امام معصوم گشوده است و محبت به امام معصوم قلب را روشن و زمینه‌ساز کسب محبت الهی است.

وی تأکید کرد: تنها راه کسب محبت امام معصوم تسلیم شدن در برابر اوامر امام است و انجام تکالیف مقابل دستورات امام معصوم بوده و اصحاب عاشورایی به معنای واقعی کلمه به این مقام رسیده بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری در ادامه گفت: محبت امام حسین علیه‌السلام در دل اصحاب عاشورایی شکل‌گرفته بود به همین خاطر همراه امام تا آخرین لحظه ثابت‌قدم ماندند و مقصدشان خود امام بود نه به دست آوردن بهشت چراکه امام معصوم دوست‌داشتنی‌تر از بهشت است و اصحاب عاشورایی به دنبال خود امام بودند.

وی در پایان گفت: کسی که به جمل و محبت الهی و ائمه معصومین برسد دیگر به بهشت اخروی بسنده نخواهد کرد و هدفش رسیدن به محبت واقعی و حقیقی خواهد بود که مصداق بارز این‌گونه افراد اصحاب عاشورایی بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha