جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دیدار رئیس مرکز خدمات و نائب رئیس اول مجلس

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: متأسفانه آن‌طور که باید نسبت به مسائل فرهنگی که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری(مدظله) است به ویژه فرهنگ دینی اهتمامی داده نشده است و امروز یک ضرورت است که مسئولان به مسئله فرهنگ دینی بیشتر توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با حضور در مرکز خدمات با حجت الاسلام و المسلمین ربانی دیدار و گفتگو کرد.

رئیس مرکز خدمات در این نشست ضمن تسلیت ایام شهادت اباعبدالله الحسین(علیه‌السلام)، به معرفی رسالت و مأموریت و برنامه‌های مرکز خدمات پرداخت.

وی با اشاره به رویکرد هدفمندی مرکز خدمات در پشتیبانی از طلاب گفت: مأموریت مرکز خدمات این‌گونه تعریف شده است که حامی و پشتیبان رسالت حوزه ها و طلاب و روحانیون است و تلاش می‌کند حوزه‌های علمیه بتوانند اهدافشان را بهتر محقق کنند و کسانی که در تحقق این اهداف موفق‌تر هستند بیشتر حمایت شوند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه حمایت‌های مرکز خدمات از طلاب به اندازه حداقل‌های حقوق شهروندی است، افزود: بیمه تأمین اجتماعی طلاب به‌اندازه حداقل حقوق کارگری است و استادی که ۳۰ سال تدریس می‌کند به‌صورت حداقلی بیمه می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از اهداف اجرای طرح هدفمندی ارائه خدمات، استفاده حداکثری از ظرفیت طلاب و روحانیون و توزیع مناسب طلاب در سطح کشور است و ان شاء الله باقی نهادهای حوزوی با مرکز خدمات در اجرای این طرح همراهی خواهند داشت.

رئیس مرکز خدمات گفت: متأسفانه آن‌طور که باید نسبت به مسائل فرهنگی که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری(مدظله) است به ویژه فرهنگ دینی اهتمامی داده نشده است و امروز یک ضرورت است که مسئولان به مسئله فرهنگ دینی بیشتر توجه کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم در دوره جدید مجلس به صورت کامل‌تر و دقیق‌تر به موضوع فرهنگ پرداخته شود و به فضل پروردگان شاهد موفقیت‌های چشمگیری در عرصه فرهنگ باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان کرد: خدمت به طلاب که سربازان امام زمان(عج) هستند جزء افضل قربات شماست و ان شاء الله کار بایسته‌ای در این مورد صورت گیرد.


تعداد کم طلاب و روحانیون پاسخگوی نیازهای معنوی و فرهنگی جامعه نیست

دکتر قاضی‌زاده هاشمی گفت: مجلس یازدهم پایه مذهبی و دینی دارد و علاقه‌مند ‌است منویات آرمانی نظام اسلامی را پیش ببرد و این موضوع یک پیوندی را بین مجلس و حوزه‌های علمیه جدی‌تر از گذشته فراهم می‌کند.

وی افزود: روحانیون رهبران اجتماعی جامعه هستند و بسیاری از امور و سازش‌ها به خصوص در مناطق کوچک‌تر توسط روحانیت انجام می‌شود ولی بسیاری از روستاها و مناطق حاشیه‌ای شهرها امام جماعت ندارند که باید برای رفع این مشکلات برنامه‌ریزی انجام شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس گفت: تعداد طلاب و روحانیون به نسبت افراد جامعه و نقشی که در جامعه دارند بسیار کم است و با این تعداد کم نیازهای معنوی و فرهنگی مردم پاسخ داده نمی‌شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha