جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی

حوزه/ نماینده آیت الله العظمی سیستانی گفت: نظام جمهوری اسلامی به واقع مایه‌ی افتخار جهان تشیع در دنیاست و به طور یقین بعد از انقلاب اسلامی و به برکت آن استعدادهای زیاد و دانشمندان توانمندی در حوزه علمیه تربیت یافته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی، در دیدار حجت الاسلام والمسلمین برته مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه و سردبیران و مدیران رسانه‌ای حوزه که در مرکز فرهنگی آل البیت قم برگزار شد، گفت: استعدادهای حوزه می بایست بوسیله ی رسانه ی آن مطرح شوند و صدای آن ها به گوش جهان برسد.

بیشتر بخوانید:

شناساندن نخبگان و استعدادهای برتر در اولویت رسانه حوزه است

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی خبرنگار افتخاری خبرگزاری حوزه شد

وی تصریح کرد: ما باید قبول کنیم که در جریان رسانه نه تنها ضعیف هستیم، بلکه کاری نکرده ایم؛ باید بدانیم در مورد رسانه که در دنیا حقیقتا مهم تلقی می شود بسیار عقب هستیم.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی، با تاکید مجدد بر اینکه  استعدادهای حوزه می بایست بوسیله ی رسانه ی آن مطرح شوند و صدای آن ها به گوش جهان برسد بیان داشت: امثال شهید مطهری ها، شهید صدرها و شهید بهشتی ها که در همین حوزه های علمیه درس خوانده بودند هم از استعدادهای حوزه بودند وآبروی نظام اسلامی شدند.

وی گفت: متأسفانه یکی از مشکلاتی که داریم این است که خیلی محتوایی عمل نمی کنیم و فقط با شعار پیش می رویم و این در حالی است که گنجینه ی معارف اهل بیت علیهم السلام سرشار از محتوای ناب است.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با اشاره به اهمیت موضوعات کلامی اظهار داشت: ما هرچه داریم از فقه و اصول است و افتخار ما فقه جواهری است؛ اما آیا همه ی مسئله ی امروز جهان تشیع همین است؟.

وی گفت: چرا ما باید اجازه بدهیم شبهات اعتقادی در مورد مذهب تشیع مطرح شود و ما افراد توانمند در عرصه ی پاسخگویی به این شبهات را به مردم معرفی نکرده باشیم؟ ما باید بتوانیم از فرصت های موجود جریان بسازیم؛ در حال حاضر در جامعه ی ما بهترین های موجودند تا مشکلات حوزه را حل کنند.

ببینید:

فیلم | سیدجواد شهرستانی: در خارج از کشور به جمهوری اسلامی افتخار می‌کنم

تصاویر دیدار مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌ با نماینده آیت الله العظمی سیستانی

نماینده آیت الله العظمی سیستانی افزود: رسانه باید استعدادهای موجود اما شناخته نشده ی حوزه را شناسایی و به جامعه معرفی نماید.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی عنوان داشت: نظام جمهوری اسلامی به واقع مایه ی افتخار جهان تشیع در دنیاست و به طور یقین بعد از انقلاب اسلامی و به برکت آن استعدادهای زیاد و دانشمندان توانمندی در حوزه علمیه تربیت یافته اند.

وی با اشاره به وضعیت نامطلوب  معیشت طلاب گفت: باید به مشکلات معیشتی طلاب توجه داشته باشیم و راهکارهای پایداری برای حل این مسئله بیابیم.

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی  ضمن توصیه به طلاب حوزه های علمیه مبنی بر آموختن زبان های خارجی عنوان داشت: طلاب و روحانیون می بایست زبان های خارجی را بیاموزند؛ موضوع یادگیری زبان بسیار مهم است و به تعاملات بین المللی و نشر معارف اسلام ناب در سطح دنیا کمک بسیاری می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه های حوزه علمیه می بایست این مرکز بزرگ آموزش معارف اسلام را به زیبایی و با اتقان به دنیای معاصر معرفی نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رسول IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    1 2
    واقعا شعاری صحبت میکنیم و از جریان رسانه عقب. خب شفقنا دست شما هست چه حرکت مثبتی در شناساندن اسلام ناب و فضلا انجام دادید!؟ فقط یک رسانه سیاسی‌کاره