پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سردار اشتری

حوزه/ فرمانده نیروی انتظامی گفت: از مردم تقاضا داریم با توجه به فرارسیدن تاسوعا و عاشورا از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند تا شاهد شیوع بیشتر کرونا نباشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران،  سردار حسین اشتری در نشست ستاد مقابله با کرونای استان تهران با ارائه گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی از آغاز شیوع این بیماری تاکنون اظهار کرد: همه نگاه‌ها به تهران است و ما باید برنامه منسجمی در این خصوص داشته باشیم.

وی از سردار رحیمی، سردار خانچرلی و سردار عزیزی به سبب تلاششان در ایام کرونا قدردانی کرد و افزود: حافظان امنیت همچنان در کنار مدافعان  سلامت هستند.

فرمانده ناجا ادامه داد: از آغاز شیوع بیماری کرونا برخورد قاطعی با برخی سودجویان که اقلام موردنیاز بهداشتی مردم را احتکار کرده بودند، صورت گرفت و در همین خصوص برخی نیز در فضای مجازی به دنبال تشویش اذهان عمومی و نگران کردن خانواده‌ها بودند که از همان روزهای نخست شیوع بیماری تعدادی از این افراد را احضار کردیم و برخی بازداشت شدند و به برخی نیز تذکرات لازم داده شد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور از فرهنگ بالای مردم و اعتمادشان به کارکنان نیروی انتظامی و همکاری در جلوگیری از سفرهای نوروزی و همچنین در خانه ماندن آن‌ها در روز طبیعت قدردانی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: پس از این هم ما باید با بیماری کرونا زندگی کنیم و در شرایطی که گفته می‌شود موج دیگری در راه است نیازمند کارهای زیرساختی بیشتری هستیم.

سردار اشتری از تلاش رسانه ها، صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی دلسوز مردم که در ایام کرونا اطلاع رسانی مناسبی داشتند قدردانی کرد و افزود: البته این تلاش‌ها باید بیشتر شود.

فرمانده ناجا اضافه کرد: نیازهای اولیه مردم در این ایام از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی کننده باید راحت‌تر در اختیار مردم قرار گیرد و قیمت ماسک باید باز هم کمتر شود.

عالی ترین مقام انتظامی کشور درباره عزاداری هیئت‌ها نیز در این شب‌های ماه محرم، افزود: انصافاً بیش از ۹۵ درصد هیئت‌ها موارد تاکید شده را رعایت کرده اند و در آستانه تاسوعا و عاشورا بر ادامه این موارد و همچنین اجتناب از سفرهای غیرضرور تاکید کرد.

وی ادامه داد: پس از کادر درمانی و پزشکی بیشترین گروهی که در معرض خطر قرار دارند پلیس است که تعدادی از همکارانمان نیز در این راه به شهادت رسیدند.

در این نشست مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران، پیشنهادی در خصوص امکان حضور دسته‌های عزاداری در روز عاشورا داد و مکانی هم برای آن در تهران پیشنهاد کرد که فرمانده ناجا در این خصوص گفت: ما اصل این پیشنهاد را خوب و منطقی می‌دانیم و اگر در ستاد ملی کرونا تصویب شود نهایت همکاری را خواهیم داشت.

قدردانی سردار اشتری از مداحان و وعاظ

سردار  اشتری در حاشیه نشست ستاد مقابله با کرونا استان تهران در جمع خبرنگاران نیز گفت: نیروی انتظامی به عنوان حافظان امنیت از ابتدا کنار همکاران و حافظان سلامت بوده است.

وی افزود: در این چند روز که از عزاداری ها در ماه محرم می‌گذرد، مردم همه شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کردند که جا دارد از مداحان، وعاظ و هیئت‌ها نیز تشکر کنیم و درخواست ما این است در چند روز باقی مانده به ویژه در تاسوعا و عاشورا نیز همه این ملاحظات رعایت شود.

فرمانده ناجا از مردم خواست تا حد امکان از سفرهای غیرضرور اجتناب کنند چرا که برای کشور ایجاد مشکل می‌کند و شیوع بیماری کرونا خودش را در سفرها بیشتر نشان داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha