شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رزمجو

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر از برگزاری ۹۲۹ برنامه در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۵۵ برنامه در مرکز استان، ۱۲۰ برنامه در شهرستان ها و ۷۵۴ برنامه در دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح و قضائی پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، سردار علی رزمجو صبح امروز در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر با گرامیداشت این ایام، اظهار داشت: کرونا شرایط کشور را در برگزاری مراسمات تحت تاثیر قرار داده و مراسمات با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر فلسفه قیام امام حسین(ع) را امر به معرف و نهی از منکر دانست و گفت: این مسئله در جامعه اسلامی نشأت گرفته از تاریخ صدر اسلام و زمان پیامبر(ص) و ائمه اطهار و اصحاب و یارانشان است و این دو فریضه در جهت پاسداری از اصول مکتب اسلام است.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه برای جست‌وجوی امر به معروف و نهی از منکر باید به قرآن، روایات ائمه معصومین و یا سخنان علما و بزرگان دین مراجعه کرد، افزود: اینها منبع تبیین امر به معروف و نهی از منکر هستند و یکی از صفات برجسته یک انسان مؤمن همین امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به برنامه های هفته امر به معروف و نهی از منکر در استان از برگزاری ۹۲۹ برنامه در سطح استان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۵۵ برنامه در مرکز استان، ۱۲۰ برنامه در شهرستان ها و ۷۵۴ برنامه در دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح و قضائی پیش بینی شده است.

سردار رزمجو تصریح کرد: در بحث فعالیت های رسانه ای پیرامون امر به معروف و نهی از منکر ۵۵ ساعت در صدا و سیما و ۹۶۰ نفر ساعت در فضای مجازی وقت گذاری شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر با اشاره به برنامه های شاخص استان در این هفته، گفت: غباررویی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، دیدار با خانواده های شهدای امر به معروف، برگزاری برنامه های رادیویی و تلویزیونی، برگزاری مسابقه مکتوب و رسانه ای بی تفاوت نباشیم، تجلیل از اصناف منصف، تشکیل دبیرخانه امر به معروف و نهی از منکر، حضور در منزل شهید رئیسعلی دلواری، تقدیر از تلاشگران عرصه مبارزه با کرونا، تقدیر از الگوهای مطالبه گری مردمی و تجلیل از مطالبه گران عرصه خبر و رسانه از جمله مهمترین برنامه ها هستند.

سردار رزمجو از احداث ساختمان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خبر داد و گفت: زمینی با کمک مسئولین استانی به مساحت هزار و ۲۰۰ متر مربع برای ساختمان امر به معروف داده شد و اقدامات اولیه برای تامین اعتبار آن نیز انجام شده است.

وی با اشاره به برخی فعالیت های این ستاد، گفت: ثبت نام گروه های جهادی، حمایت از مطالبه گران اجتماعی، پیگیری مطالبات مردمی در حوزه زمین خواری و کم آبی مناطق استان، برگزاری همایش ها و تقدیر از شوراهای امر به معروف و از منکر و همین طور همکاری با سامانه ناظر نیروی انتظامی برخی از این برنامه ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha