شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خدری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به دشمنی همواره دشمنان اسلام در فضاهای بین المللی گفت: در فضای بین المللی یک سری چشم های ناپاک هستند که رصد می کنند و منتظرند اتفاقی بیفتد تا اطلاعات مسمومی را به فضای جامعه پمپاژ کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، صبح امروز در نشست برنامه ریزی برگزاری مراسمات ماه محرم شهر چغادک اظهار داشت: به جهت مشکلاتی که از قبل ویروس کرونا در کشور ایجاد شد بسیاری از مراسمات در ماه های گذشته برگزار نشد و آن چیزی که مد نظر هیئت های مذهبی و مردم در ماه های گذشته بوده محقق نشد اما کاری  مهمی که صورت گرفت رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مسئولین مراسمات مذهبی بود که این به عنوان یک افتخار برای جامعه ما قلمداد می شود. 

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: بسیاری از کسانی که ادعای روشنفکری می کنند بسیاری از این مسائل را نتوانستند به خوبی رعایت کنند و با شکست هایی مواجه شدند، اما مسئولان دینی ما یک برگ زرینی را از خود به یادگار گذاشتند.

امام جمعه چغادک با بیان اینکه پرچم امام حسین(ع) همیشه باید برافراشته و نگاه داشته شود، گفت: مردم همواره باید از این چراغ روشن بهره مند شوند.

حجت الاسلام خدری بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی در ایام محرم تاکید کرد و افزود: ما باید در این فضا حضور قوی داشته باشیم و برنامه های خود را در فضای مجازی منتشر کنیم.

وی ادامه داد: فضاسازی های مناسب دیگر کاری است که در ایام محرم می توان انجام داد، هر منزل یک حسینیه و یک روضه خانگی می تواند باشد و مردم می توانند پرچم امام حسین(ع) را در درب منازل بالا ببرند؛ طرح فضاسازی شهری نیز می تواند توسط شهرداری ها صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: در مساجد و حسینیه ها این اجازه داده شده که مراسمات با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود که در اینجا نقش هیئت های مذهبی، روحانی و هیئت امنای مساجد بسیار مهم است تا برای مجالس امام حسین(ع) برنامه ریزی خوب و در خور شأنی صورت گیرد.

وی با اشاره به دشمنی همواره دشمنان اسلام در فضاهای بین المللی ، اظهار کرد: در فضای بین المللی یک سری چشم های ناپاک هستند که رصد می کنند و منتظر هستند اتفاقی بیفتد تا اطلاعات مسمومی را به مردم و سطح جامعه پمپاژ کنند؛ طبیعتاً محرم بسیار مهم است و هرچیزی که اهمیت آن بیشتر باشد حساسیت دشمن نیز نسبت به آن هم بیشتر است.

امام جمعه چغادک با بیان اینکه مجلس امام حسین(ع) بود که جمعیت شیعه را نگه داشته، گفت: وجود عقلانیت، شور و شعور باعث شده تا جمعیت شیعه را نگه دارد، گریه بر امام حسین(ع) و شور و شعور که در مجالس امام حسین(ع) است به عنوان موتور محرکه عقلانیت، باور و ایمان مردم است و با این شور و شعور و عقلانیت شیعه توانسته خود را به عنوان یک جریان عقلانی در طول تاریخ جا بندازد.

 در این نشست، حجت الاسلام عظیمی مسئول تبلیغات شهرستان بوشهر و ادیبی مسئول هیئت های مذهبی بوشهر به ارائه توضیحاتی درباره نحوه ثبت نام هیئات در سامانه بیرق و چگونگی برگزاری مراسمات با رعایت پروتکل های بهداشتی پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha