چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست محرم مدرسه علمیه الزهرا س یزد

حوزه/ استاد و کارشناس حوزه در مراسم دهه اول محرم در مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد، عمل صالح و حبّ آل پیغمبر(ص) را دو بال مؤمن برای رسیدن به سعادت دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام موسوی در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد با تأکید بر وجوب پاسخ دادن به سلام دیگران، به بیان چند نکته فقهی در این زمینه پرداخت و گفت: علی رغم وجوب پاسخ سلام، در برخی از موارد جواب سلام، واجب نیست.

کارشناس مذهبی اظهار داشت: پاسخ سلام کسی که به غلط، مسخره و شوخی، در نامه، پیامک و... سلام نماید، واجب نیست و همین طور اگر فردی در جمع، به فرد خاصی سلام کند، بر بقیه جواب سلام واجب نیست.

حجت الاسلام موسوی در ادامه به روایتی از امام رضا(ع) اشاره کرد که حضرت فرمودند: «مبادا اعمال نیک را به اتکای حبّ آل پیامبر رها کنید و مبادا دوستیِ آل پیامبر را به اتکای اعمال صالح از دست بدهید زیرا هیچ کدام از این دو، به تنهایی پذیرفته نمی شود».

وی افزود: مؤمن با دو بال عمل صالح و حبّ آل پیغمبر(ص) به سعادت واقعی می رسد و نباید به یکی از آن ها به تنهایی اکتفا کرد؛ عمل صالح از لوازم و نشانه های حبّ واقعی نسبت به آن بزرگواران است و باید در عمل و رفتار انسان نیز آشکار و نمایان شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha