شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جلسه توجیهی طلاب جدید الورود مدرسه علمیه حضرت زینب کبری یزد

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد گفت: انسان با قرار گرفتن در مسیر علم، متوجه مسائلی می شود که مردم از آن غفلت دارند و ثمره علم آموزی دینی، غافل نشدن از پروردگار است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، خانم اقدس السادات دهقان منشادی(خاتم الحسینی) در نشست طلاب جدیدالورود مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، به آیه ۹ سوره زمر اشاره و بیان کرد: براساس این آیه، کسانی که ایمان آوردند و علم به آنها عطا شده است، دارای درجاتی هستند و مردم با دیدن علما به یاد قیامت و به یاد خدا می افتند.

وی با بیان اینکه غافل نشدن از پروردگار، ثمره علم آموزی دینی است، بیان کرد: با توجه به آیه ۱۷۹ سوره اعراف، خداوند غافلان را مذمت کرده است و انسان با قرار گرفتن در مسیر علم، متوجه مسائلی می شود که مردم از آن غفلت دارند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) یزد در بخش دیگری از سخنان خود به روایتی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: براساس روایت مردم سه گروهند؛ عالمان ربانی، متعلمین در راه علم و غیر از آنها به مانند علف های هرز هستند و سعادتمند کسانی هستند که جزء دو گروه اول باشند چرا که خداوند، انسان را خلیفه خودش در روی زمین قرار داده است و طلاب در این مسیر وظیفه سنگین تری دارند.

وی در پایان به بایسته های علم اشاره کرد و اظهار داشت: در کنار علم آموزی باید بایدها و شئوناتی چون احترام به پدر و مادر، احترام به استاد، برنامه ریزی، وقت شناسی و ذی طلبگی رعایت شود تا بدین وسیله توفیق رسیدن به کمال واقعی حاصل شود.

در ادامه میثاق نامه طلاب جدید الورود با حضرت ولی عصر(ع) قرائت و هدایای فرهنگی توزیع شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha