پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی اصغر دریایی

حوزه/مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان گفت: یکی از درس ها و البته ظرفیت های مکتب عاشورا را باید تکریم انسان ها دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، علی اصغر دریایی، ظهر امروز در جمع کارکنان حوزه علمیه کردستان بیان کرد: عاشورا نهضتی فراگیر برای توسعه فرهنگ و عقلانیت در همه عصرها و مکان هاست، اما امروز تا حدودی پیام های عاشورا که جز جنبه ‌های عقلانی و اصلی آن است به حاشیه رفته و عمده مسائل مربوطه به این ایام به مسائل عاطفی و احساسی خلاصه می شود.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان گفت: البته هرچند این جنبه ‌های عاطفی آن هم در واقع مورد نیاز لازم است که به آن پرداخته شود، با این وجود باید مکتب عاشورا زمینه ساز این شود که گره های ذهنی را باز کند باید به این موضوع خیلی اهمیت داده شود.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز در مورد تربیت زیاد صحبت می شود، اما چون که به قوانین و پروتکل های تربیتی پایبند نیستیم به خاطر همین در بحث تربیت و هدایت خروجی های خوبی نداریم.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان  با بیان این که امام حسین (ع) تا آخرین لحظات زندگی از هدایت انسان ها دست برنداشتند، افزود: متاسفانه امروز ما تربیت را به اختصار به اقتضای حال و شرایط خودمان تعریف می کنیم و در بحث هدایت و تربیت معمولا عملکرد ناقصی داریم.

دریایی در ادامهگفت: یکی دیگر از درس ها و البته ظرفیت های مکتب عاشورا را باید تکریم انسان ها دانست. مسئله تربیت در اسلام با تربیت در جوامع غربی بسیار تفاوت دارد و علت این تفاوت، انتخاب نوع شاخص است؛ در اسلام در مباحث تربیتی میزان ایمان و تقوا می باشد.

نماینده دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در کردستان عنوان کرد:  باید از ظرفیت های مغفول مانده عاشورا در زندگی خویش بهره ببریم وآنها را نصب العین قرار دهیم و بدانیم که عزت مداری و ذلت گریزی یکی از شاخصه های مکتب امام حسین (ع) است.

وی در ادامه با اشاره به معاهده دوستی اماراتی ها با رژیم صهیونیستی، عنوان داشت: کاری که اماراتی ها در برابر صهیونیست ها انجام دادند، ذلت و خواری بود؛ دولتمردان اماراتی با وجود علم به تجاوزکاری و جنابتکار بودن اسرائیلی ها بازهم عبرت نمی گیرند و دست دوستی به سمت دشمن  شماره یک جهان اسلام دراز می کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha