پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار نماینده مجلس شورای اسلامی با مدرسه علمیه فاطمیه خورموج

 مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) خورموج از افزایش گرایش خواهران شهرستان خورموج به علوم حوزوی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، اکرم غیب الهی، صبح امروز در جلسه ای با غلامحسین کرمی، نماینده شهرستان دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص گرایش خواهران این شهرستان به علوم حوزوی گفت: تاریخ تشیع چه در عصر حضور امامان معصوم علیهم السلام و چه در عصر غیبت، شاهد نقش آفرینی زنان عالمه ای بوده است که منشأ آثار گرانسنگی بوده اند.
 
مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) خورموج در ادامه با اشاره به افزایش گرایش طلاب خواهر خورموجی به علوم حوزوی ،گفت: جذب حوزه علمیه خواهران فاطمیه(س) دشتی نسبت به سال قبل ٢۵درصد افزایش متقاضی داشته که مدیون زحمات و تلاش های مشاورین، ائمه جماعات، طلاب در حال تحصیل و فارغ التحصیلان، همچنین تبلیغ چهره به چهره با در نظر گرفتن شرایط محیطی و وجود بیماری منحوس کرونا این مجموعه می باشد.
 
غیب اللهی در ادامه افزود: شکل گیری حوزه علمیه خواهران به عنوان پدیده ای نو و مبارک تأثیرات شگرفی در معادلات فرهنگی ایران و جهان اسلام برجای نهاده است، که جای شکر و سپاس گزاری است. بدین ترتیب حوزه علمیه فاطمیه(س) شهر خورموج در سال ١٣٨٩ تأسیس شد و در طی این سال ها با تلاش اساتید تعداد 110 طلبه در حال تحصیل و تعداد ۵٠ طلبه فارغ التحصیل را پرورش داده است.

غلامحسین کرمی، نماینده شهرستان دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن قدردانی و تشکر از برگزاری این نشست، از اینکه مدرسه علمیه خواهران فاطمیه توانسته با بکارگیری نیروهای جوان پویایی لازم را داشته باشد، ابراز خرسندی کرد.

وی نسبت به پیگیری مجدانه مطالبات حوزه خواهران، قول مساعد داد و گفت: با توان مضاعف و در راستای پیگیری فرمایشات رهبر معظم انقلاب حرکت خواهد کرد و تمام سعی و تلاش خود را در این زمینه به کار خواهد بست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha