جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم شهید عاصی زاده

حوزه/سی و هفتمین سالگرد اولین فرمانده تیپ مستقل الغدیر یزد، سردار شهید ذبیح الله عاصی زاده در شب تاسوعای حسینی توسط هیئت رزمندگان اسلام اردکان و همکاری خانه شهید برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، این مراسم شب گذشته با روایتگری حاج جواد کمالی، سخنرانی سعیدی پناه ومداحی مجاهدفر با حضور مردم عزادار حسینی و مسئولین و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی در کنار مقبره شهدای گمنام میدان امام خمینی(پارک شهر) برگزار شد.

شهید ذبیح الله عاصی زاده در سال ۱۳۴۰ در خانواده‌ای مذهبی و متدین در اردکان یزد قدم به دنیا گذاشت. پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و هنرستان، موفق به اخذ دیپلم در رشته اتومکانیک شد. با اوج گیری جریانات انقلاب در صف مبارزان قرار گرفت و به پخش اعلامیه، تصاویر و نوارهای رهبر انقلاب پرداخت.

با پیروزی انقلاب و سپس آغاز جنگ تحمیلی توسط دشمن بعثی به خیل سبز جامگان سپاه پیوست و با اولین گروه از پاسداران اعزامی استان یزد به جبهه رهسپار شد. 

از زمانی که قدم به جبهه گذاشت تا لحظه شهادت دست از تلاش و مبارزه نکشید و با اعزام های متعدد و حضور در عملیات هایی چون فتح خرمشهر، رمضان، محرم، والفجر مقدماتی و والفجر ۱، ۲ و ۴ علیه دشمن متجاوز جنگید و نام خود را به عنوان اولین فرمانده شهید و بنیانگذار تیپ ۱۸ الغدیر ثبت کرد.

وی در طول سالیان متمادی که در جبهه حضور یافت، توانست در جبهه سوسنگرد و در عملیات بیت المقدس در سمت فرماندهی گردان امام علی(ع)، در عملیات رمضان فرمانده گردان امام حسین(ع)، در عملیات محرم مسئول اطلاعات عملی مسئول اطلاعات عملیات تیپ ۸ نجف اشرف و در عملیات‌های محرم، والفجر مقدماتی و والفجر۱، به عنوان فرمانده محور عملیاتی عملیات لشکر ۸ نجف اشرف و فرماندهی تیپ تازه تاسیس ۱۸ الغدیر خدمت کند.

وی در عملیات والفجر ۴ در سال ۱۳۶۲ در منطقه غرب بانه، ضمن اینکه مسئولیت محور عملیاتی لشکر ٨ نجف اشرف و فرماندهی تیپ ۱۸ الغدیر را بر عهده داشت، بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ دشمن به شهادت رسید.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha