جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خدری

حوزه/ حجت الاسلام خدری با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف بزرگ باید صبر عاشورایی داشت گفت: مصیبت عاشورا با توجه به جهان بینی امام حسین(ع) آسان شد چراکه او می دید این اتفاقات در مقابل خدا اتفاق می افتد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، شب گذشته در مراسم شهادت امام حسین(ع) در شهر چغادک با تسلیت شهادت امام حسین(ع) و اصحاب با وفایش به درس علی عاشورا اشاره و صبر و استقامت را یکی از مهمترین درس های عاشورا دانست و اظهار داشت:  به گفته بسیاری از بزرگان مظلومیت امام حسین(ع) طوری است که سردترین دلها وقتی این قصه را می شنوند تکان می خورند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: داشتن صبر با توجه به سختی هایی که بشر دارد و مشکلاتی که با آن دست به گریبان است بسیار مهم است.

وی بیان داشت: سخت ترین صحنه ها در کربلا اتفاق افتاد، اما امام حسین(ع) و اصحابش پای دین ماندند.

امام جمعه چغادک صبر را از واژه های کلیدی عاشورا عنوان کرد و گفت: در قرآن نزدیک به ۱۰۰ بار  تکرار شده است که این نشان از اهمیت صبر دارد.

حجت الاسلام خدری دنیا را همانند کوره برای تحمل سختی ها توصیف کرد و که انسان از آن عبور می کند، افزود: در مقابل طاغوت نباید تسلیم شد، گاهی اوقات طاغوت همان نفس انسان است و اگر انسان صبر و استقامت نداشته باشد رها می شود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بیان داشت: اگر انسان جهان بینی خود را اصلاح کند می تواند در راه دین صبر و استقامت داشته باشد و می تواند نتیجه صبر خود را ببیند.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف بزرگ باید صبر عاشورایی داشت ادامه داد: مصیبت عاشورا با توجه به جهان بینی امام حسین(ع) آسان شد، چراکه او می دید این اتفاقات در مقابل خدا اتفاق می افتد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha