جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین بهاءالدین اسکندری

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: امام سجاد(ع) به جهت خفقان شدید دوران ظلمت اُموی با زبان دعا و مناجات، منادی پیام نهضت عاشورای حسینی بودند.

حجت الاسلام و المسلمین بهاء الدین اسکندری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه سیدالساجدین(ع) اظهار داشت: موقعیت تاریخی دوران حیات و امامت حضرت سجاد(ع) حقیقتاً یکی از سخت ترین موقعیت های تاریخی ائمه اطهار(ع) است چرا که با نگاهی تحلیلی متوجه می شویم که متاسفانه به جهت ظلم و ستم ها از یک سو و نیز تحریف ها و انحرافات پیش آمده از سوی دیگر، بسیاری از مردم جامعه اسلامی از خیلی چیزها زده شده و در این شرایط طبیعی است که حرف حق نیز آن طور که باید و شاید بر روی افراد اثرگذار نیست.

وی افزود: مردم دوران امام زین العابدین(ع)، پس از واقعه عاشورا حوادث تلخی را مشاهده کردند که به دست حکومت ظالم یزید و جانشینان پس از او رخ داد و در این وضعیت ارزشمندیِ فوق العاده حرکت و نهضت امام سجاد(ع) به این است که به شکل غیرمستقیم و با زبان دعا و مناجات اقدام به هدایت افراد جامعه فرموده و از حقانیت اسلام و مکتب اهل بیت(ع) با وجود سختی ها و محدودیت های فراوان، دفاع نمودند.

عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم همچنین گفت: در چنین اوضاع و احوالی، حضرت سیدالساجدین(ع) و عمه بزرگوارشان زینب کبری(س)، حامل پیام نهضت عاشورای حسینی و مدافع این مکتب بودند و برای مردم خسته و گریزان از دریافت حقیقت، اقدام به روشنگری و بصیرت افزایی می کردند.

وی خاطرنشان کرد: از این منظر به عقیده بنده، درخشان ترین شاخصه زندگی ایشان این بود که در چنین روزگاری خط ولایت و پیام رسانی نهضت عاشورا را زنده نگاه داشته و با نهضت فرهنگی خویش، زمینه ای فراهم کردند که در دوران امام باقر(ع) و امام صادق(ع) علوم و معارف آل محمد(ص) به جهان بشریت هر چه بیشتر و بهتر شناسانده شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha