پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
روضه خانگی

وزه/ حجت الاسلام گرجی با تأکید بر تأثیرات عشق و محبت به اهل بیت(ع)، گفت: روح آزادگی، تواضع، گذشت، ادب، محبت، مادردوستی، پدرداری و خانواده دوستی در جلسات روضه خانگی به فرزندان منتقل می شود و در این جلسات روح توجه به خدا، عشق به جهاد و شهادت، مظلوم نوازی و ظلم ستیزی ترویج می گردد.

حجت الاسلام مهدی گرجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در راستای سلسله منبرهای مجازی محرم 99 با اشاره به مطالبه مراجع عظام تقلید و مردم در خصوص عزای سید و سالار شهیدان و علت این مطالبه و اصرار، اظهار کرد: یکی از دلایل این مطالبه این است که برپایی جلسات و اقامه عزا و احیای سنت عزاداری برای اهل بیت(ع) اثرات ارزشمندی روی روح، فکر، جان و اخلاق مردم و خانواده ها خواهد داشت.

وی افزود: از قدیم یکی از توصیه هایی که به خانواده ها می شد این بود که برای ایجاد روحیه صفا و صمیمیت و معنویت اقدام به تشکیل جلسه مذهبی در منزل کنند و حتی در قدیم روضه های هفتگی برپا می شد و برکات خوبی نیز داشت.

حجت الاسلام گرجی با بیان این که برپایی جلسات مذهبی در خانه موجب آشنایی فرزندان با قرآن، احکام شرعی و اهل بیت(ع) می شود، گفت: این کار سبب می شود علاقه به اهل بیت(ع) و سایر معصومین(ع) در قلب و جان خانواده و فرزندان وارد گردد و اهل بیت(ع) نیز سفارش کرده اند فرزندان خود را با آموزش قرآن و محبت اهل بیت(ع) تربیت کنید.

وی اضافه کرد: این محبت عامل حفظ جوانان در این وضعیت بحرانی اخلاقی و رفتاری دنیای امروز است و یکی از اموری که می تواند فرزندان ما را حفظ کند محبت اولیای الهی است، هم چنان که شهید مطهری در کتاب «جاذبه و دافعه علی علیه السلام» محبت را از جمله عوامل تهذیب معرفی می کند.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر تأثیرات عشق و محبت به اهل بیت(ع)، تصریح کرد: روح آزادگی، تواضع، گذشت، ادب، محبت، مادردوستی، پدرداری و خانواده دوستی در این جلسات به فرزندان منتقل می شود و در این جلسات روح توجه به خدا، عشق به جهاد و شهادت، مظلوم نوازی و ظلم ستیزی ترویج می گردد.

وی خاطرنشان کرد: در خانه ای که نام مقدس اهل بیت(ع) برده شود، ملائکه، شهدا و ارواح اولیاء آمده و آن منزل برکت می یابد، هم چنان که مسئله اشک برای اباعبدالله(ع) و آشنایی با آرمان عاشورا نیز امری است که می توانیم در این جلسات و محیط خانواده آن را زنده نگه داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha