یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: باید از شعار مسلمانی به مرتبه شعور مسلمانی برسیم و در تمامی حالات مراعات همسایه را نماییم و از اذیت و آزار دوری کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد طی سخنرانی در حرم بانوی کرامت، اظهار کرد: یکی از مسائلی که انسان‌ها از آن غفلت می‌کنند مسئله خودسازی، معرفت نفس و اصلاح نفس است که در قرآن و روایات به این مسئله توصیه‌شده است.

وی افزود: در قرآن کریم قسم‌های زیادی وجود دارد اما در سوره شمس ۱۱ مرتبه قسم یادشده که نشان‌دهنده اهمیت موضوع است چراکه اگر انسان به تزکیه نفس برسد رستگار خواهد شد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: همسایه آزاری بسیار در روایات نکوهش شده و طبق روایت رسول خدا سه مرتبه قسم یاد می‌کند که همسایه آزار ایمان ندارد و مؤمن نیست.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: باید از شعار مسلمانی به مرتبه شعور مسلمانی برسیم و در تمامی حالات مراعات همسایه را نماییم و از اذیت و آزار دوری کنیم.

وی یادآور شد: در باطن انسان، فطرت و عقل به کار گرفته‌شده است و بدترین انسان‌ها هم می‌دانند راهی که می‌روند کج‌راهه و باطل است اما نمی‌توانند مقابل نفس اماره مقاومت نمایند.

حجت‌الاسلام و المسلمین فرحزاد اظهار کرد: امثال شمر و عمرسعد و فرعون می‌دانستند باطل هستند اما زرق‌وبرق دنیا و پست و مقام آن‌ها را کور کرده بود.

سخنران حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها در ادامه گفت: تمام غاصبان و ظالمان  می‌دانستند حق با حضرت علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها است اما نمی‌خواستند به حق و حقیقت ملحق شوند.

وی خاطرنشان کرد: هر فردی به ندای وجدان و فطرت و رسول خدا پاسخ ندهد بیچاره خواهد شد و راه ضلالت را در پیش خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین فرحزاد تأکید کرد: طبق روایت امام سجاد علیه‌السلام تمام خیرها در صیانت انسان از نفس است.

وی در پایان گفت: طبق کلام نورانی امام حسین علیه‌السلام رمز سقوط دشمنان در واقعه کربلا این بود که به دنیا چسبیده بودند  و آخرت را فراموش کرده و اسیر دنیا شده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha