شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 917091
۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مسجد ۴۰۰ ساله حیدرآباد بازگشایی شد

حوزه/ یک مسجد باستانی قطب شاهی با قدمت ۴۰۰  سال که سال‌ها بدون استفاده باقی مانده و درختان انبوه آن را پوشانده بودند، توسط اداره اوقاف استانی تلانگانا در هند بازگشایی شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thehansindia، مسجد ۴۰۰ ساله حیدرآباد هندوستان فعالیتش را از سر گرفته و اقامه نماز در این مسجد آغاز می‌گردد.

محمد سلیم، رئیس اداره اوقاف دولتی هند در ایالت تلانگانا به همراه محمد قاسم مدیر عامل و سایر مقامات روز دوشنبه مسجد باستانی قطب شاهی با ۴۰۰ سال قدمت تاریخی را که سال‌ها بلااستفاده مانده و در آنجا نماز اقامه نمی‌شد، طی مراسمی بازگشایی کردند.

این مسجد در منطقه مالکامچرو در نزدیکی بیمارستانی با نام سان‌شاین در گچیبولی واقع شده است. سلیم به همین مناسبت در مسجد نماز خواند و در ادامه گفت که این مسجد در دوره سلسله قطب شاهی در هند ساخته شده است.  اما از آنجا که چندین سال نماز در مسجد اقامه نمی‌شد و درختان انبوه آن را  پوشانده بودند و سگهای ولگرد آن را پناهگاه خود قرار دادند. هنگامی که موضوع به اطلاع هیات اوقاف استانی رسید، جلسه ای با مقامات دینی استانی و همچنین پلیس محلی برگزار شد تا عملیات بازسازی و راه اندازی این مسجد برنامه ریزی شود.

افسران پلیس محلی، مقامات اداره بودجه و برخی افراد محلی در این مراسم حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha