جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 917177
۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
تصاویر عزاداری سیدالشهدا در هیات انصار ولایت یزد

حوزه/برخی مسئولان و ائمه جمعه یزد در پیام های جداگانه ای از عزاداران حسینی و هیئات مذهبی در برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله(ع) به خاطر رعایت دستورات بهداشتی قدردانی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، دغدغه برگزارکنندگان مراسم محرم ۱۳۹۹ رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای پیشگیری از موج جدید شیوع کرونا بود که خوشبختانه هم شرکت کنندگان و هم بانیان مراسم آن را رعایت کردند گرچه در دو شهرستان  به صورت انگشت شمار از جمله برگزاری مراسم نخل برداری (که لغو مراسم نخل برداری در سطح استان از قبل اعلام شده بود) به دلیل ناهماهنگی های انجام شده از سوی برگزار کنندگان دچار حواشی شد که از سوی مسئولان قضایی در حال پیگیری است.

*تقدیر دانشگاه علوم پزشکی از عزادارن و هیئات مذهبی

دکتر دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در این باره گفت: در سراسر استان ۲۷۰ تیم  کارشناسی بهداشت همه مراسم رسمی عزاداری را رصد می کردند و به جز چند مورد همه هیئت ها پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند.

وی افزود: امیدواریم با ادامه همراهی خوب مردم استان یزد در حفظ و رعایت شیوه نامه های بهداشتی بزودی شاهد خروج استانمان از وضعیت قرمز باشیم.

*تقدیر رئیس کل دادگستری

غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد در دیدار عصر امروز با استاندار یزد به مناسبت هفته دولت با تقدیر از شور و شعور حسینی هیئت های عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ایام دهه اول محرم، ابراز داشت: برگزاری مراسم های روضه با رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی نشان از فرهنگ بالای اجتماعی مردم استان داشت که جای تقدیر و تشکر دارد.

دهشیری با اشاره به برخی تخلف از دستورالعمل ها گفت: آسیب شناسی، شناسایی و برخورد با آن دسته از افرادی که به هر دلیل قصد تخلف از موارد اعلام شده را داشته اند در دستور کار است.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: التزام به رعایت نکات بهداشتی، احترام به خدمات و زحمات و ایثار و از خودگذشتگی جامعه بهداشتی و پزشکی است که در سنگر تأمین سلامت مردم ایستاده اند.

*بیانیهٔ مشترک امام‌جمعه، نماینده و فرماندار اردکان در تقدیر از هیئت‌های عزاداری

حجت الاسلام والمسلمین سیّد اسماعیل شاکر، امام‌جمعۀ اردکان، محمّدرضا دشتی اردکانی، نمایندۀ مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و بهروز شهابی‌زاد، فرماندار شهرستان اردکان در پیامی مشترکی از مردم و هیئات عزاداری تشکر کردند که بخشی از پیام به شرح زیر است:

 آیین عزاداری حضرت سیّدالشّهدا (علیه‌السّلام) در ماه محرّم و تداوم آن در ماه صفر، حاصل اندیشه و اعتقاد عمیق دینی است که با محوریّت نام مقدّس حسین (علیه‌السّلام) و یاران باوفایش برگزار می‌شود.

 هرساله شور حسینی در مرافقت با شعور دینی، زیباترین صحنه‌ها را در ایام محرّم و صفر به یادگار گذاشته و اجتماعات عظیم عزاداران که یک‌رنگ و یک‌دل پرچم سیّدالشّهدا را برافراشته می‌سازند؛ لرزه بر قامت ظالمان و یزیدیان زمان انداخته است.

محرّم امسال با شیوع ویروس کرونا و ابتلای جامعۀ جهانی به این بیماری و جان‌باختن شمار زیادی از مبتلایان، شیوۀ عزاداری‌ها تغییر کرد و با رعایت اصول بهداشتی، حفظ فواصل اجتماعی و اجرای محدودیّت‌های مشخّص‌شده در زمان و مکان عزاداری توسّط جمع هیئت‌های مذهبی شهرستان اردکان با هدف کمک به کادر درمان و جلوگیری از شیوع بیماری بار دیگر فرهنگ، تدیّن و تقیّد مردم این خطّه بر همگان ثابت گردید.

اتّفاق دیگر، مدیریّت بخشی از نذورات و مخارج پذیرایی هیئت‌ها در قالب کمک‌های مؤمنانه بود که توسّط هیئت‌های عزاداری بزرگ این شهرستان و مدیریّت بسیج و کمیتۀ امداد صورت گرفت و بحمدالله شور حسینی امسال در قالب سبقت‌گرفتن در کار خیر نظیر آزادی زندانیان، تأمین جهیزیّۀ نوعروسان و کمک‌های موردی به نیازمندان، بروز یافت و صحنه‌های زیبایی از هم‌دلی را در دهۀ اول محرّم امسال به تصویر کشید.

 هرچند جزای قدم‌زدن در مسیر سیّدالشّهدا (علیه‌السّلام) با نگاه لطف مادرشان حضرت زهرای مرضیّه (س) تحقّق می‌یابد ولی بنا بر سفارش پیشوایان دینی و با هدف تداوم این فرهنگ‌های نیکو و استمرار رعایت نظم و بهداشت تا ریشه‌کنی کامل ویروس کووید-۱۹، صمیمانه از این اتّفاقات فرهنگ‌مآبانه تقدیر نموده و برای تمامی بانیان خیر و سوگواران واقعی سیّدالشّهدا آرزوی سلامتی و طول عمر داریم.

 امید که با بازگشت سلامتی کامل به جامعۀ ما و رفع مشکلات ناشی از همه‌گیری این ویروس، شاهد ازسرگیری همۀ برنامه‌های جمعی به‌ویژه مجالس عزاداری پرشور و شعور در این خطّۀ شهیدپرور و حسینی در آینده باشیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha