جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مساجد بیرمنگام از مسلمانان برای اهدای پلاسما کمک خواستند

حوزه/ حدود ۱۷ مسجد در بیرمنگام انگلیس «بیانیه مشترکی» را در خصوص درخواست اجتماعی برای اهدای پلاسمای خون به بیماران کرونایی به امضاء رسانده‌اند و از طریق رسانه‌های اجتماعی، فیلم‌ها و اطلاعیه‌ها در نمازهای جمعه آن را منتشر می‌سازند.

مساجد بیرمنگام از مسلمانان برای اهدای پلاسما کمک خواستندبه گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از birminghammail، مساجد بیرمنگام از مسلمانان خواستند برای کمک به بیماران کرونایی به درخواست «سرویس سلامت همگانی» بریتانیا به منظور اهدای پلاسما پاسخ مثبت بدهند.

در شرایطی که بریتانیا خودش را برای موج دوم بیماری آماده می‌کند، از مردم بیرمنگام خواسته شده در صورت بهبودی از بیماری کرونا، در یک کمپین جدید اهدای پلاسما شرکت کنند که قرار است از ۴ تا ۱۸ سپتامبر برگزار شود. این افراد می‌توانند پلاسمای خود اهدا کنند زیرا این پلاسما حاوی آنتی بادی‌های ضدکرونا می‌باشد و پلاسما درمانی می‌تواند برای دیگر مبتلایان برای درمان بیماری مفید باشد.

حدود ۱۷ مسجد در بیرمنگام «بیانیه مشترکی» را به امضاء رسانده‌اند و از طریق رسانه‌های اجتماعی، فیلم‌ها و اطلاعیه‌ها در نمازهای جمعه آن را منتشر می‌سازند. مسجد گرین لین، مسجد جامع بیرمنگام و مسجد الفلاح از مساجدی هستند که این ابتکار را تشویق می‌کنند.

در بیانیه منتشر شده توسط مساجد آمده است: سرویس سلامت همگانی بریتانیا به شدت به پلاسمای خون جامعه احتیاج دارد و آن‌ها دوست دارند مساجد و رهبران اسلامی از این کمپین پشتیبانی کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در زمان شیوع بیماری کرونا، مساجد در بیرمنگام نقش قابل توجهی ایفاء کردند که از کمک به ارائه کمک اصطراری به آسیب پذیرترین افراد جامعه گرفته تا رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تصمیم بی‌سابقه برای تعطیلی داوطلبانه عبادتگاه‌ها نشانه خدمات رسانی این مساجد است. با این حال ما مجددا به کمک مساجد به منظور ایجاد آگاهی برای اهدای پلاسمای خون نیازمنده هستیم.  

 گفته می‌شود پلاسمای نقاهت بخشی از خون سرشار از آنتی بادی است که از پلاسمای بیماران بهبود یافته از کرونا گرفته می‌شود و نتایج آزمایشات نشان می‌دهد که استفاده از این پلاسما برای درمان سایر بیماران کرونایی موثر بوده و نتایج امیدوارکننده‌ای داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha