چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت الاسلام و المسلمین طالب پور

حوزه/ استاد حوزه گفت: دوستی و سازش با دشمنان اهل بیت(علیهم السلام) با فرهنگ عاشورایی منافات دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام حمید طالب پور در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان، با اشاره به فرازهایی از زیارت عاشورا، بیان کرد: زیارت عاشورا با سلام شروع می‌شود که ادب آغاز کلام را به ما می‌آموزد و بعد از سلام‌ها، تبری جستن از دشمنان آمده است و بیانگر آن است که دوستی و سازش با دشمنان اهل بیت(علیهم السلام) با فرهنگ عاشورایی منافات دارد.

وی در بیان انواع دشمنان، گفت :«دشمن درونی»که همان افرادی هستند که از درون نظام اسلامی به حکومت آسیب می‌زنند و«دشمن بیرونی» عده‌ای که به صراحت مخالف نظام اسلامی می‌باشند و راه‌حل دفع چنین افرادی مبارزه است.

استاد حوزه  با تاکید بر اینکه عدم توجه به سخنان ولی زمان، باعث انحراف می شود، تصریح کرد: این فساد و انحراف اگرچه در زمان معاویه به اوج خود رسید ولیکن در زمان یزید فساد دستگاه حکومتی برهمگان واضح و روشن بود وهدف قیام حسینی«امر به معروف و نهی از منکر» بود.

نویسنده کتاب«پاسخ به شبهات عاشورایی» ادامه داد: همان‌گونه که در زیارت «عاشورا» لعن وجود دارد، این لعن فقط مربوط به یزید و معاویه نیست، بلکه عمومیت دارد و شامل دشمنان اسلام از جمله آمریکا، اسرائیل و هم عهدان با آنها نیز می‌شود.

در پایان چندین شبهه در مورد عاشورا مطرح و  توسط حجت الاسلام طالب پور به آنها پاسخ داده شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha