جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: تربیت طلاب مانند شهید آیت الله مدنی کار غیر ممکنی نیست؛ باید بدانیم شهید مدنی چه کار کرد که شد آیت الله مدنی؛ ایشان به واسطه مراقبت و مواظبت نفس خویش به این مقام رسیدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امروز در آستانه آغاز سال تحصیلی حوزه، در جلسه مدیران مدارس علمیه استان با اشاره به بیستم شهریور، سالروز شهادت شهید محراب آیت الله مدنی(ره)، گفت: طلاب را مانند شهیدآیت الله مدنی تربیت کنیم، اگر در این مورد موفق شویم معلوم است که کارمان درست و صحیح است.

وی ادامه داد: تربیت طلاب مانند شهید آیت الله مدنی کار غیر ممکنی نیست؛ باید بدانیم شهید مدنی چه کار کرد که شد آیت الله مدنی؛ ایشان به واسطه مراقبت و مواظبت نفس خویش به این مقام رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: مراقبت و محافظت از نفس، به تدریج خودبینی و عُجب را از انسان دور می کند، زیرا انسانی که دارای خودبینی باشد، تقوا ندارد.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) « عَجِبتُ لِلمُتَکَبِّرِ الّذی کانَ بالأمسِ نُطفَةً، و یَکونُ غَدا جِیفَةً / در شگفتم از متکبّر، که دیروز نطفه ای بود و فردا لاشه ای است!» گفت: انسانی که دیروز نطفه و فردا لاشه مرده ای در زیر زمین خواهد بود،  به خاطر چه چیزی خود را تافته جدا بافته از مردم می داند، هر چه برای خدا در میان مردم کوچک شویم، خداوند انسان را بزرگ و بلند مرتبه می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم افزود: هر قدر در مدارس علمیه به ارتقاء تحصیلی طلاب اهمیت داده شود، این مقدار شما موفق هستید، اما بالاتر از ارتقاء تحصیلی، ارتقاء معنوی طلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: طلبه ای  که علامه ‌دهر باشد اما تقوا نداشته باشد، به درد جامعه نمی خورد.

وی در پایان گفت: از مدیران مدارس می خواهم که قبل از آغاز دروس، شرح حال علما و یک حدیث اخلاقی در حد یک یا دو دقیقه گفته شود و کلاس های اخلاق عمومی هم فراموش نشود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha