شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
، حجت الاسلام و المسلمین داوود عابدی، در جمع طلاب مرکز تخصصی فقه و اصول فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان

حوزه/ کارشناس حوزوی، واقعه عاشورا، یکی از علل مهم مصیبت شهادت امام حسین (علیه السلام) و یاران باوفایش را پشت کردن مردم، به رهبر الهی دانست.

به گزارش خبر گزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام داوود عابدی، در جمع طلاب مرکز تخصصی فقه و اصول فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان، با بیان سرگذشتی از تاریخ پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و ارتباط آن با دوران‌های مختلف از جمله واقعه عاشورا، علل این مصیبت و شهادت امام حسین (علیه السلام) و یاران باوفایش را  پشت کردن مردم، به رهبر معصوم و فرامین ایشان دانست.

وی  با بیان مصائبی از واقعه عاشورا، تصریح کرد: با اینکه عامه مردم در آن برهه از زمان به حقانیت اهل بیت(علیهم السلام) و رهبریت ایشان اعتراف داشتند، اما هوای نفس آن‌ها مانع از همراهی و اطاعت رهبر معصوم شد و داغ این مصیبت تا همیشه زمان بر دل شیعیان ماند.

کارشناس مذهبی اضافه کرد: عبرت‌گیری از وقایع تاریخ اسلام و حوادث عاشورا، باید سرلوحه زندگی ما باشد تا در هیچ زمان رهبر الهی را سرپیچی نکنیم چه در زمان حضور معصوم با رهبریت امام و چه در زمان غیبت با رهبریت ولی فقیه که نائب عام معصوم است.

وی با نقل تاریخی از زمان حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) و رویدادهایی از جنگ احد مهمترین عامل شکست مسلمانان در این جنگ را همان مخالفت از فرمان پیامبر اسلام دانست و اظهار کرد: با اینکه در دفعات متعدد رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) تأکید کرده بود از فرمانش سرپیچی نشود با این حال تعداد بسیاری از رزمتدگان تصاحب غنیمت را مقدم بر دستور پیامبر دانستند و همین عامل شکست آن‌ها شد.

وی با اشاره به مشکلاتی که به خاطر شیوع کرونا در کشور به وجود آمده  است، بیان کرد:  اگرچه این وضع دشواری‌های و مشکلات خاصی را ایجاد کرده است اما مردم کشور ما با نیروی ایمان به خدا، ایثار و جهاد، وجهه نیکی را از خود نشان دادند و با عزاداری‌های مناسب این شرایط، مراسم محرم امسال را متفاوت برگزار کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha