سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نماز جمعه بجنورد

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد گفت: پیش از محرم امسال رسانه‌های غربی دوگانه سلامت و دیانت درست کردند؛ اما دیدند ملت ما به چه زیبایی عزاداری کرد و معرفت و بصیرت انقلابی خود را به دنیا ثابت کرد و درعین‌حال پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را هم رعایت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد که با حضور نمازگزاران در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با قدردانی از برگزاری شایسته مراسم محرم امسال، اظهار کرد: ما در این محرم نشان دادیم هم عقلانیت و هم دیانت داریم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: رسانه‌های غربی دوگانه سلامت و دیانت درست کردند اما دیدند ملت ما به چه زیبایی عزاداری کرد و معرفت و بصیرت انقلابی خود را به دنیا ثابت کرد و درعین‌حال پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی را هم رعایت کرد.

خروجی لشکر عظیم آموزش‌وپرورش باید انسان‌هایی با روحیه جهادی و انقلابی باشد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری با مسئولان آموزش‌وپرورش، اظهار کرد: بازگشایی مدارس در این شرایط کرونایی کار سختی است اما آموزش‌وپرورش این کار سخت را تجربه کرده و با این تجربه به استقبال سال تحصیلی جدید می‌رود.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش لشکر عظیم فرهنگی است و محصول این کارخانه انسان‌سازی است، افزود: هزاران معلم و محصل که در این نهاد دور هم جمع می‌شوند یک هدف دارند و آن انسان‌سازی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: آموزش‌وپرورش باید انسان‌هایی تراز اسلام تربیت کند، کسانی که با ارزش‌های دینی خود را تنظیم کرده و ارزش‌ها تراز زندگی آن‌ها باشند.

وی با بیان اینکه باید همه معلمان پیام دل‌نشین رهبری را گوش کرده و نصب العین قرار دهند، خاطرنشان کرد: یکی از تأکیدات معظم له این بود که باید به صیانت از معلمان به‌عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور اهتمام داشته باشیم؛ زیرا معلمان انسان‌هایی تربیت می‌کنند که در آینده مدیریت کشور را بر عهده خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: با توجه به اینکه معلمان بستر توسعه را فراهم کرده و پیشرفت کشور را تکمیل می‌کنند باید همت و حکمت را توأمان داشته باشند.

ضرورت اهتمام بیشتر آموزش‌وپرورش و معلمان به سند تحول

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۹ سال است که سند تحول آموزش‌وپرورش مطرح شده ولی هنوز آن‌چنان که باید و شاید اجرایی و عملیاتی نشده است، اظهار کرد: باید متولیان امر این سند را برای معلمان بیشتر تبیین کنند؛ زیرا متأسفانه این سند هنوز جایگاه خود را نیافته و کارها بر اساس این سند پیش نمی‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید جذب معلم حساب و کتاب داشته باشد هر کسی جذب آموزش‌وپرورش نشود، خاطرنشان کرد: در این زمینه دانشگاه فرهنگیان مسئولیت زیادی دارد؛ زیرا گلوگاهی است که اگر درست شود و معلمان خوش‌ذوق و ارزشی وارد بدنه آموزش‌وپرورش شوند، انقلابی به وجود آمده و انسان‌هایی با روحیه جهادی و انقلابی تربیت می‌شوند.

وی در ادامه افزود: باید عدالت در آموزش داشته باشیم و سطح مدرسه دولتی از مدارس دیگر سطح پایین‌تری نداشته باشد تا انتخاب آن‌ها برای خانواده‌ها سخت نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: مهدکودک‌ها را رها نکنیم، زیرا قرار است این غنچه‌ها در مهدکودک‌ها تبدیل به گل شده و معطر شوند و بعد وارد آموزش‌وپرورش شوند؛ ازاین‌رو ضروری است به مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌ها توجه ویژه‌ای شود.

گرامیداشت سالگرد شهادت شهید مدنی و سالگرد ارتحال آیت‌الله طالقانی از دیگر مناسبت‌هایی بود که خطیب نماز جمعه بجنورد به آن‌ها اشاره داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha