شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمدعلی سالاری

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تبعیت از ولایت در موضوع عزاداری محرم امسال باعث شد تهدیدهای پیش‌بینی‌شده و ضریب داده‌شده توسط دشمن، به فرصت‌های بی‌نظیر مسئولیت‌پذیری و انسجام ملی تبدیل و نماد عقلانیت دینی به جهان مخابره و ارسال شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، امروز در نشست با مسئولان فرهنگی استان، با ارزیابی مراسم دهه نخست محرم امسال، اظهار کرد: برگزاری این مراسمات با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی بار دیگر ثابت کرد که با تبعیت از ولی می‌توان از فرصت‌ها تهدید ساخت.

وی افزود: در واقع اقامه عزای حسینی در محرم امسال با شرایط کرونایی آزمونی از میزان اطاعت‌پذیری مؤمنان از ولی امر بود.

حجت‌الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: اگرچه عدهٔ اندکی با اجتهادات خود تبعیت کامل را برنتافتند، اما اکثر قریب به اتفاق مادحان و ذاکران انقلابی و هیئتی‌ها و روحانیون بزرگوار با مطالبه رهبری در این مسیر همراهی کردند.

وی تصریح کرد: برخی ناهماهنگی‌ها دلخوری‌هایی را به وجود آورد از جمله اعلام دیرهنگام بعضی تصمیمات باعث شد بسیاری از برنامه‌های مجالس دچار اختلال شود، اما همگان در تبعیت از دستور و مطالبه ولی‌فقیه، از تصمیمات ستاد ملی کرونا تمکین کردند.

حجت‌الاسلام سالاری اظهار کرد: تبعیت مؤمنانه و بصیرانه موجب شد تا علاوه بر این‌که بهانه از دست بهانه‌جویان گرفته شد، بر شور و شوق و نشاط معنوی و کمیت جمعیت و کیفیت برنامه‌ها افزوده شد و جلوه‌هایی بی‌بدیل از نظم و انسجام الگویی از جامعه مؤمنان بروز کرد.

وی افزود: جلسات منظم و چشم‌نواز مجالس عزا بسان حضور لشکرها و تیپ‌ها و گردان‌های منظم و آماده به جهادی بود که گویا به میدان عشق‌بازی و حماسه آمده بودند. قاب تصاویری که از این جلسات به یادگار مانده است. رساترین و بلندترین روایت درست از هوشمندی و کیاست اهل ایمان و مناسک دینی و اقامه شعائر مذهبی است.

وی افزود: تبعیت از ولایت در موضوع عزاداری محرم امسال باعث شد تهدیدهای پیش‌بینی‌شده و ضریب داده‌شده توسط دشمن به فرصت‌های بی‌نظیر مسئولیت‌پذیری و انسجام ملی تبدیل شود و نماد و نمودی از عقلانیت دینی به پرچم‌داری امام امت اسلامی به جهان مخابره و ارسال شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: اگر روزی دشمن تلاش می‌کرد تا عزای حسینی را در تصویر دل‌خراش قمه‌زنی معرفی کند، امروزه تصاویر بی‌نظیر عزاداری ملت ایران در شرایط کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی روایت اول و اصلی از عقلانیت شیعی و انقلابی معرفی می‌شود و در خاطره‌ها ثبت خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha