پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طلاق

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران با اشاره به اینکه با شعار نمی توان مشکل ازدواج جوانان را حل کرد، گفت: بسیاری از مسئولان و متولیان فرهنگی همواره بر ازدواج آسان تاکید دارند و از آن سخن می گویند، ولی آیا با شرایط اقتصادی، فرهنگی و... کنونی جامعه، جوانان می توانند به ازدواج فکر کنند.

حجت الاسلام سیدجمال حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان عنوان کرد: برخی از بی تفاوتی ها در جامعه به مرور باعث ایجاد ناهنجاری های بسیار بزرگی می گردد که حل آنها هم زمان و هم هزینه های گزافی می طلبد.

وی با اشاره به اینکه ازدواج و تشکیل خانواده در اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: متاسفانه سال به سال شاهد بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان هستیم که این را باید یک ضعف فرهنگی بزرگ عنوان کرد

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: بی شک بین بالا رفتن سن ازدواج جوانان و افزایش بزهکاری و ناهنجاری ها ارتباط مستقیمی وجود دارد که کسی نمی تواند آن را کتمان کند. برای حل این معضل فرهنگی بزرگ در کشور نه یک نهاد و نه یک نفر مسئول و مقصر است، بلکه همه به نوعی در ایجاد این وضعیت مقصر شناخته می شویم.

وی با اشاره به اینکه با شعار نمی توان مشکل ازدواج جوانان را حل کرد، اظهار کرد: بسیاری از مسئولان و متولیان فرهنگی همواره بر ازدواج آسان تاکید دارند و از آن سخن می گویند، ولی آیا با شرایط اقتصادی، فرهنگی و... کنونی جامعه، جوانان می توانند به ازدواج فکر کنند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه سخت گیری های والدین یکی از هزاران علت کاهش محسوس آمار ازدواج و در مقابل افزایش طلاق است، گفت: ازدواج سنت نبوی است، لذا والدین باید در رسیدن دو جوان به هم نهایت انصاف را داشته باشند و در ازدواج از سنت های اسلامی و ایرانی استفاده نمایند و بی علت بهانه جویی نکنند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران ادامه داد: متاسفانه در سال های اخیر طلاق به یک پدیده عادی در جامعه تبدیل شده است و زوجین به راحتی از همدیگر جدا می شوند، لذا مسئولان و متولیان فرهنگی باید به دنبال علت این وضعیت و یافتن راه حل برای برطرف کردن آن باشند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: یکی دیگر از علل کاهش ازدواج و نیز طلاق، مشکلات اقتصادی و تورم لجام گسیخته در جامعه است که این امر بسیاری از زوجین را تحت فشار قرار می دهد و باعث می شود طلاق را برای رهایی از این وضعیت انتخاب کنند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران در پیان، دور شدن از معنویات دینی را از دیگر علل بالا رفتن سن ازدواج، افزایش طلاق و کاهش علاقه جوانان به ازدواج برشمرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha