شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امتحانات طلاب

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: تمام فعالیت‌های آموزش مجازی افلاین و آنلاین مدارس علمیه خراسان از طریق سامانه دانا (LMS) و ایجاد شعبه مجازی مدرسه در آن سامانه صورت می‌پذیرد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، اسفندماه سال گذشته، در پی شیوع روزافزون ویروس کرونا در کشور، به‌ویژه در خراسان جنوبی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از تعطیلی درس‌های حوزه در تمام سطوح و مقاطع تا عادی شدن شرایط خبر داد.

بیماری کرونا پس از تعطیلات نوروز نیز دست از سر مردم برنداشت و روز به‌روز شیوع و گسترش پیدا کرد،  همین مسأله سبب شد، تعطیلی دروس حوزوی ادامه پیدا کند و طلاب درس‌های خود را به صورت غیر حضوری دنبال کردند؛ امتحانات حوزه‌های علمیه نیز به صورت غیر حضوری و آنلاین برگزار شد.

با توجه به نزدیک شدن آغاز سال تحصیلی جدید، از سوی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه، دستورالعمل آموزشی سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ ویژه دوره کرونا پس از طی جلسات کارشناسی و نظرخواهی از مدیران آموزشی، تصویب و ابلاغ شد.

زمان آغاز رسمی سال تحصیلی

حجت‌الاسلام‌ هابیل خسروی، مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، زمان شروع سال تحصیلی را  اعلام کرد و گفت: روز آغاز درس های خارج، مدارس و مراکز تخصصی و سطوح عالی امروز یکشنبه ۱۶شهریور و آغاز رسمی دروس سطح یک از ۲۹ شهریور می‌باشد.

وی ادامه داد:  ارائه آموزش به شیوه‌های نوین و متناسب با شرایط روز یکی از ویژگی‌های مهم سیستم آموزشی است.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به کیفیت برگزاری کلاس ها، اظهار کرد: حوزه علمیه خراسان جهت شفافیت بیشتر در قالب شیوه‌نامه اجرایی کیفیت برگزاری کلاس‌ها در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و در شرایط شیوع ویروس کرونا را تبیین کرده است.

نظر نهایی با مدیران مدارس است

حجت الاسلام خسروی در پاسخ به این سؤال که کدام طلاب به صورت حضوری و کدامشان به صورت غیر حضوری در دروس شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: نحوه برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری و غیرحضوری در هر شهر و منطقه، با در نظر گرفتن شرایط و براساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، با نظر و تشخیص مدیر هر مدرسه است.

وی ادامه داد: به محض اعلام عادی شدن شرایط از طریق مقامات ذی صلاح، شیوه آموزش به حالت عادی تغییر خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی به نحوه برگزاری سال تحصیلی جدید نیز اشاره و عنوان کرد: در سال تحصیلی جاری و در زمان شیوع ویروس کرونا، شیوه آموزش به صورت حضوری و مجازی است و شیوه‌نامه تفصیلی برگزاری کلاس‌ها از سوی معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان اعلام شده است.

سلامت طلاب و اساتید در اولویت است

حجت الاسلام خسروی، حفظ سلامت طلاب و اساتید را مهمترین رکن برگزاری کلاس‌های حضوری دانست و تاکید کرد: باید تمامی دستور العمل‌های بهداشتی بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا رعایت و مسئولیت آن بر عهده مدیران مدارس است.

وی ادامه داد: برگزاری کلاس‌های پایه پیش‌نیاز و پایه‌های یک تا سه به صورت حضوری است و در صورت عدم امکان برگزاری حضوری، دروس پرحجم مثل ادبیات عرب و فقه و اصول در سطح یک و همچنین دروس فقه  و اصول در سطح ۲ و ۳ و۴ با اولویت حضوری و یا به صورت تلفیقی حضوری و مجازی آفلاین و آنلاین خواهد بود.

فعالیت مدارس با صلاحدید مدیران انجام می شود

دیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فعالیت مدارس با صلاحدید مدیران انجام می شود، یادآور شد: مدارس می‌توانند برخی از دروس هر پایه را به صورت حضوری و برخی را به صورت مجازی برگزار نمایند، یا تعداد روزهای حضور پایه‌های مختلف در مدرسه را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی (به صورت چرخشی) برنامه‌ریزی نمایند.

سامانه دانا در دسترس طلاب

حجت الاسلام خسروی  با بیان اینکه فعالیت های حوزه خراسان در سامانه دانا انجام می شود، گفت: تمام فعالیت‌های آموزش مجازی آفلاین و آنلاین مدارس علمیه خراسان از طریق سامانه دانا (LMS) و ایجاد شعبه مجازی مدرسه در آن سامانه صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/۳۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha