جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هابیل خسروی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی از برگزاری ۵۱۷ برنامه در دهه فجر انقلاب و اجرای ۲۶۲ برنامه جهادی در حوزه سلامت خبر داد.

حجت‌الاسلام هابیل خسروی، مدیر حوزه علمیه استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی امسال دو وِیژگی خاص دارد، یکی متقارن بودن با ولادت حضرت صدیقه طاهر سلام الله علیها و دیگری وضعیت خاص ناشی از بیماری منحوس کرونا، که طبیعا برنامه ریزی ها متناسب با این دو ویژگی انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

تحصیل ۲۸۳ طلبه خراسان جنوبی در رشته های تخصصی | انتخاب موضوع پایان نامه ها متناسب با نیاز استان

مدیر حوزه علمیه استان خراسان جنوبی ادامه داد: تبین سیره حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها و نقش و تاثیر بانوان در شکل گیری انقلاب اسلامی و استمرار این نظام الهی باید بیش از پیش معرفی و گسترش یابد.

اجرای ۵۱۷ برنامه در دهه فجر

مسئول کارگروه حوزه و روحانیت ستاد دهه فجر خراسان جنوبی از برگزاری ۵۱۷ برنامه در دهه فجر خبرداد و گفت: از این تعداد برنامه ۶۰ برنامه استانی، ۴۲۰ برنامه شهرستانی و ۳۷ برنامه اختصاصی است.

حجت الاسلام خسروی ادامه داد: بعضی برنامه ها با همکاری حوزه علمیه در استان و شهرستان ها برگزار می شود و بعضی برنامه ها از قبیل اعزام گروه جهادی به مناطق محروم، مواسات و همدلی و توزیع بسته های فرهنگی و بهداشتی بین نیازمندان، جشنواره بازارچه طلاب از محصولات غذایی و صنایع دستی، یادواره شهدای طلاب و چندین برنامه در زمینه دستاوردهای انقلاب اسلامی به صورت اختصاصی توسط حوزه های علمیه خراسان جنوبی برگزار می شود.

مسئول کارگروه حوزه و روحانیت ستاد دهه فجر خراسان جنوبی بیان کرد: ۹ نهاد در برگزاری برنامه های کارگروه حوزه و روحانیت ستاد دهه فجر مشارکت دارند که طبق برنامه ریزی های انجام شده، مسولیت هر کدام از نهاد ها مشخص شده است.

اجرای ۲۶۲ برنامه جهادی در حوزه سلامت

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی اظهار کرد: تاکنون ۲۶۲ برنامه جهادی در حوزه سلامت توسط حوزویان خراسان جنوبی اجرا شده و سعی می شود این کار تا ریشه کنی کامل ویروس کرونا ادامه یابد.

حجت‌الاسلام خسروی یادآور شد: ۴۰ نفر از روحانیون و حوزویان خراسان جنوبی در زمینه تغسیل و تدفین اموات کرونایی همکاری کرده اند.

وی در پایان از ثبت نام دین پژوهان در حوزه علمیه خراسان جنوبی خبرداد و گفت: ثبت نام در حوز های علمیه از ۱۵ بهمن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/۱۱

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha