شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ملانوری

حوزه/ نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر هر فردی به اندازه توان خویش به تبلیغ پیام خداوند و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جامعه بپردازد، دیگر برایش مشکلی نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حسین خسروی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی، در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی که با حضور حجت الاسلام ملانوری سرپرست معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور در بیرجند برگزارشد، ضمن اشاره به اهمیت تبلیغ در جامعه ،اظهار کرد: ما اگر بتوانیم تبلیغ را به معنای واقعی کلمه انجام دهیم بدون شک دنیا و عقبای‌ ما نجات پیدا می‌کند.

وی افزود: اگر هر فردی به اندازه توان خویش به تبلیغ پیام خداوند و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در جامعه بپردازد، دیگر برایش مشکلی نمی‌ماند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌جنوبی با بیان این‌که شرط رسیدن به این مهم آن است که در وهله اول خودمان جنگ نرم‌ را بشناسیم، تصریح کرد: این موضوع در ۲۸ سال پیش با عنوان شبیخون‌ فرهنگی توسط مقام معظم رهبری تبیین و مطرح شده است، که متاسفانه بسیاری افراد آن را جدی نگرفتند.

خسروی در ادامه ضمن اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی،تاکید کرد: اگر رهبری ۴۰ سال دوم انقلاب را به دست جوانان سپرده ‌اند و فرموده‌اند که این ۴۰ سال آسان‌تر هم هست ولی باید توجه کنیم که در این زمینه، یکسری موانعی نیز وجود دارد که نیاز به برطرف شدن دارد.

حضور روحانیون در مدارس برکات زیادی دارد

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه درخراسان جنوبی نیز در این جلسه عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون آموزش و پرورش همکاری خوبی در برگزاری جلسات نشست های مشترک با حوزه علمیه داشته است.

وی ادامه داد: حضور روحانیون در مدارس برکات زیادی به همراه داشته است اما هنوز هم برخی از روستاها نیازمند تامین روحانی هستند که بایستی در این خصوص اقدامات لازم انجام شود.

حوزه های علمیه با آموزش و پرورش مکمل همدیگر هستند

محمدعلی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه با بیان این‌که تاکنون جلسات مشترک حوزه و آموزش و پرورش برگزار شده و نتایج خوبی را به همراه داشته است،بیان کرد: عمده تلاش‌مان آن بوده است تا با حوزه های علمیه با آموزش و پرورش مکمل همدیگر باشند.

وی با اشاره به این‌که آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی کمبودهای نیروی انسانی در حوزه دروس معارف و قرآن و عربی را قطعا از حوزه های علمیه جبران خواهد کرد،ابراز کرد: مقرر شده که به صورت تخصصی از ظرفیت حوزه علمیه استفاده شود اما به دلیل کرونا فعلا امکان این امر مقدور نیست اما بعد از کرونا، انجام خواهد شد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از استقرار 550 روحانی در مدارس خراسان جنوبی خبر داد و گفت: اقامه نماز و پاسخگویی به شبهات از مهمترین اقدامات این عزیزان است.

واقعی در پایان ادامه داد: همچنین در یک هزار و ۶۰۰ مدرسه استان ظرفیت و پتانسیل استفاده از روحانیون وجود دارد.

انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha