پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم تودیع و معارفه مدیر مرکز آموزش مهارت های کاربردی، حجت السلام والمسلمین ملانوری

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های‌ علمیه کشور بر ضرورت تشکیل صندوق توسعه تبلیغ دین در استان‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین حسین‌ ملانوری‌، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور، روز پنجشنبه در جلسه ای با حجت الاسلام بخشی مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: مأموریت ما در کنار گسترش مدارس امین در استان، ایجاد منابع پایدار برای تبلیغ دین است.

وی با بیان این‌که در گذشته مردم مومن و مذهبی، از تبلیغ حمایت می‌کردند، لذا در ایام خاص مساجد خالی از مبلغ نبود، مطرح کرد: در حال حاضر نیز باید کاری کنیم که از ظرفیت مردم در تبلیغ بهره ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری‌ با اشاره به این‌که بر اساس سخنی از پیامبر عظیم‌الشان‌ اسلام مبنی بر این‌که «اگر کسی سنت نیکو بگذارد در اجر همه نیکوکاران‌ شریک است»، خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که تربیت نیروی انسانی‌، بهترین باقیات‌ صالحاتی‌ است که نباید از اهمیت آن غفلت شود.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: کار دیگری که بر عهده حوزه علمیه و اوقات هست، این است که نیت مردم در وقف را به سمت تبلیغ دین هدایت کنند، در این صورت می‌شود برای تبلیغ استان در آینده از نظر بودجه امیدوار بود.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری‌ با اشاره به مضمونی از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که اگر انسان، کارها و نیتش‌ را برای خداوند خالص کند خداوند موانع را از سرراهش‌ برمی‌دارد، تاکید کرد: لازم است اوقاف استان‌ به بررسی موقوفات بپردازد و ببیند که کدام موقوفات‌ با امر تبلیغ همخوانی دارد.

وی با بیان این مطلب که بایستی مردم را به سمت وقف‌ عام تبلیغ دین سوق دهیم، ابراز کرد: شایسته است وقف‌های‌ مردم در این زمینه زیر نظر مدیریت حوزه‌های علمیه و با نظارت کاملا سازمان اوقاف صورت پذیرد.

سرپرست معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های‌ علمیه کشور، تشکیل صندوق توسعه تبلیغ دین در استان‌ها را جزو ضروریات دانست و گفت: لازم است که استانداری، شهرداری، سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف با کمک به این صندوق، بیشتر از گذشته به فرآیند تبلیغ دین پرداخته شود.
انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رقیه تقی پور IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    0 0
    باتلاش مسئولین ومحارکردن توطعه هادرزمینه معاشرت سمی وباامیدبه بزرگان علم ریشه ی ظالمین منافقین کنده خواهدشد