شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حمید ملانوری

حوزه/ استاندار خراسان‌جنوبی با اعلام آمادگی حمایت از اجرای کامل طرح امین در مدارس، گفت: وقتی می توانیم در جامعه ادعای موفقیت کنیم که بیشتر از امر آموزش به پرورش نسل‌ها توجه کافی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حمید ملانوری‌ شمسی، استاندار خراسان‌جنوبی، امروز در جلسه کمیته همکاری‌های‌ حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان که با حضور معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که نیروی انسانی هر کشوری و استانی، مهمترین ثروت آن محسوب می‌شود و امروز مفتخریم که این استان، زادگاه بیش از ۱۰ پدر علوم مختلف و ده ها عالم ربانی در کشور است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ارزش و اهمیت علم و دانش در سطح جامعه، عنوان کرد: جایی که علم و دانش و فکر انسان‌ها خوب نباشد، در واقع افراد در عصر جاهلیت زندگی می‌کنند و حال شاهد آن هستیم که افرادی به نام اسلام آدمکشی‌ و قتل و غارت می کنند تا جلوه تاریک و بدی از اسلام به تصویر بکشند.

ملانوری‌ ادامه داد: وقتی می توانیم در جامعه ادعای موفقیت کنیم که بیشتر از امر آموزش، به پرورش نسل‌ها توجه کافی داشته باشیم و بر تفکر آن جامعه بیشتر از اصول دیگر مراقبت انجام دهیم.

وی همچنین با اشاره به طرح این مطلب از سوی برخی افراد مبنی بر لزوم حضور افرادی‌ با مدرک تحصیلی بالا و همچنین مدارک علمی خاص در مدارس، اظهار کرد: به نظر بنده بیشتر از مدرک تحصیلی انسانیت و انسان بودن افراد حائز اهمیت است و چنانچه کسی قرآن را به صورت کامل بیاموزد و با آن مانوس شود، همه مدارک را دارد و نیاز به مدرک آموزشی خاصی نیست، چرا که در قرآن همه علوم آمده است.

استاندار خراسان‌جنوبی در پایان با اشاره به اجرای طرح امین در مدارس به عنوان یکی از طرح‌های موفق در سطح کشور و همچنین خراسان‌جنوبی، گفت: ما در استانداری برای تامین منابع مالی و حمایت از اجرای موفق و کامل طرح مذکور اعلام آمادگی می‌کنیم.

انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha