شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 917880
۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳

حوزه/ جلسه شورای علمی پژوهشی مدیریت حوزه خواهران استان کرمان با حضور محمود خالقی، دبیر شورای علمی تربیتی حوزه های خواهران کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، جلسه شورای علمی پژوهشی مدیریت حوزه خواهران استان کرمان با حضور محمود خالقی، دبیر شورای علمی تربیتی حوزه های خواهران کشور، مدیر، معاون پژوهش و کارشناس پژوهش و تعدادی از اعضای شورای علمی پژوهشی، برگزار شد.

محبوبه جوکار، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران کرمان به تشریح این جلسه پرداخت و گفت:  ابتدا در خصوص فعالیت های شورای علمی پژوهشی استان توضیحاتی توسط معاون پژوهش ارائه و به سه برنامه شاخص این شورا در سال۹۹ اشاره شد. سپس برخی از اعضای شورا در خصوص پاره ای از مشکلات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی - تربیتی مدارس علمیه سخنانی ایراد کردند.

 در ادامه جلسه، محمود خالقی، دبیر شورای علمی تربیتی مرکز مدیریت حوزه های خواهران در پاسخ به دغدغه یکی از اعضای شورا درباره این که «حوزه های علمیه با اهداف زیبا پایه ریزی شده اند، اما بازدهی خوبی را شاهد نیستیم»، اظهار کرد: اولا باید بدانیم شاخص توفیق چیست و موفقیت را چگونه تعریف و ارزیابی می کنیم، ثانیا حوزه جزئی از جامعه  امروزی است و بدون شک با توجه به تغییر شرایط زمان حال با گذشته و دوران طلبگی ما، نحوه تربیت و تربیت پذیری طلاب زمان حال متفاوت خواهد بود و این مسئله ای است که نباید  در تحلیل ها نادیده گرفته شود».

دبیر شورای علمی تربیتی مرکز مدیریت حوزه های خواهران افزود: هر فرد در اجزاء نظام تربیتی موثر است، هر یک از ماسهم موثری در بوجود آمدن وضعیت کنونی داریم و باید در قبال آن پاسخگو باشیم. هر مجموعه ای ملوکی دارد و ملوک طلاب، خود ما هستیم، لذا وقتی خود با انگیزه باشیم قطعا مشی و رفتار ما در برنامه ریزی های حوزه و طلاب اثر خواهد داشت.

خالقی در خصوص اشکال مطرح شده در این جلسه درباره رواج پدیده کمیت گرایی در حوزه، پاسخ داد: همیشه کیفیت ها از دل کمیتها  بیرون می آید. هر چقدر کمیت ها بیشتر باشد، احتمال شاخص شدن افراد بیشتری وجود دارد.

وی در پایان، حاضرین در جلسه را به آیه ۱۰۵ سوره مائده «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا عَلَیْکُمْ أَنْفُسَکُمْ ۖ لَا یَضُرُّکُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَیْتُمْ ۚ إِلَی اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمِیعًا فَیُنَبِّئُکُمْ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ» توجه داد و اظهار کرد: باید نگاهمان به خودمان باشد و  اگر اینگونه شد، تاثیرپذیری دیگران هم بیشتر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha