جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید موسسه عالی فقه و علوم اسلامی

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصیلی مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی، امروز با حضور و سخنرانی مدیر حوزه های علمیه و آیت الله محمد مهدی شب زنده دار عضو شورای عالی حوزه های علمیه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم آغاز سال تحصیلی مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی، امروز با حضور و سخنرانی مدیر حوزه های علمیه و آیت الله محمد مهدی شب زنده دار عضو شورای عالی حوزه های علمیه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد.

بر پایه این گزارش: در این مراسم ابتدا حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان با ارائه گزارشی از فعالیت های چندسال اخیر این مؤسسه گفت: در مقطع خارج تخصصی ۶ رشته ی تخصصی متناسب با مسائل روز همچون فقه سیاست، فقه اقتصاد و فقه جزا در این مؤسسه تدریس می شود.

مدیر بخش درس خارج عمومی این مؤسسه بیان داشت: برای دوره تمهیدی امسال در مجموع ۳۱ نفر دانش پژوه خواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا صدر حسینی رئیس مؤسسه فقه و علوم اسلامی در ادامه گفت: مقطعی که بزودی به این مؤسسه اضافه خواهد شد، مقطع تخصصی پژوهشی است که به جهت تولید علم در راستای نیازهای روز در رشته های مختلف می باشد.

آیت الله محمدمهدی شب زنده دار سپس ضمن برشمردن ارکان اصلی موفقیت یک نظام آموزشی بیان داشت: اولین رکن یک نظام آموزشی برای رسیدن به عنوان أحسن عملاً، که رکن اصلی هم هست، انجام کار برای خدا و در راه رضای خداست؛ نیت خیلی مهم است و سراسر زندگی انسان می تواند با نیت در راه خدا باشد.

عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی خاطرنشان کرد: رکن دوم «أحسن عمل» شدن یک نظام آموزشی جامعیت آن است؛ امام صادق علیه السلام در نظام آموزشی خود، جامع نگر بوده اند و در زمینه های مختلف شاگردان زبده و فرهیخته ای را پرورش داده اند.

آیت الله علیرضا اعرافی در ادامه این مراسم گفت: بحمدالله برای اولین بار در حوزه علمیه درختواره ی دانشی دروس آن در ۱۶ حوزه دانشی مختلف تدوین شده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور بیان داشت: قریب ۴۰۰ رشته، گرایش و مقطع در درختواره دانشی حوزه برنامه ریزی شده که از این میان ۱۰۰ رشته ی تحصیلی آن سرفصل نویسی شده است.

در پایان این مراسم، حکم انتصاب هیئت امنای جدید این مؤسسه که از سوی دفتر مقام معظم رهبری ابلاغ شده بود قرائت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha